سرویس: اقتصادی
کد خبر: 97257
|
08:25 - 1401/09/27
نسخه چاپی

مدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل؛

طرح «نخلستان» و «کهاد» برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود

طرح «نخلستان» و «کهاد» برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از اجرای طرح «نخلستان» و «کهاد» برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان اردبیل در رشته‌های فنی خبر داد و گفت: سعی ما بر این است تا از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان در انتقال مفاهیم و همچنین تقویت نظام آموزشی استفاده کرده و حتی مدرسان توانمندی را نیز تربیت کنیم.

به گزارش سبلان ما ،رحیم یونسیمدیرکل فنی و حرفه‌ای اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاراناز اجرای طرح «نخلستان» و «کهاد» برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های فنی خبرداد و گفت:بخش عظیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به رغم داشتن مدرک دانشگاهی و یادگیری دانش‌های تئوری، در عرصه عمل با مشکلاتی روبه‌رو بودند که با حضور در این دوره‌های کاربردی و عملیاتی سعی شده تا ورود آنها به بازار کار تسهیل شود.

وی گفت: نظام فنی و حرفه‌ای تلاش می‌کند تا با برگزاری دوره‌ها که در بخش‌های مختلف انجام می‌شود، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را با علوم و فنون مهارتی نیز آشنا کرده و امکان حضور آنها را در واحدهای تولیدی در قالب تکنسین‌های تخصصی و فنی فراهم کند.

یونسی گفت: در این دوره‌ها فارغ‌التحصیلان با الگوهای برق صنعتی، پی.ال.‌سی بیشتر آشنا شده و نحوه کارکرد و مهارت آن را یاد می‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: فراتر از کار مهارتی، سعی ما بر این است تا از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نخبگان در انتقال مفاهیم و همچنین تقویت نظام آموزشی استفاده کرده و حتی مدرسان توانمندی را نیز تربیت کنیم.

یونسی گفت: در استان اردبیل بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با گذراندن دوره‌های ۱۲۰ تا ۳۶۰ ساعته آموزش‌های مهارتی می‌توانند در واحدهای تولیدی و صنعتی وارد بازار کار شده و امکان ایجاد اشتغال برای آنها فراهم آید.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد