سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 97267
|
12:21 - 1401/09/29
نسخه چاپی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه دانشگاه محقق اردبیلی/ مشکل خوابگاه های دانشجویی اولویت ما است

اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه دانشگاه محقق اردبیلی/ مشکل خوابگاه های دانشجویی  اولویت ما است
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و تجهیز دانشگاه محقق اردبیلی خبرداد و گفت: از این مبلغ ۸۰ میلیارد ریال چند روز قبل به حساب دانشگاه واریز شده است و مابقی هم تا پایان سال واریز می‌شود

به گزارش سبلان ما ، محمد علی زلفی گل وزیر علوم پیش از ظهر امرور در نشست با روسای دانشگاههای اردبیل، استاندار و نمایندگان استان گفت: از ظرفیت‌های دور اول سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل به خوبی استفاده نشده است و مقایسه مصوبات استان‌های دیگر با این استان این وضعیت را نشان می‌دهد.

وی افزود: وزارت علوم برای جبران کاستی‌ها و استفاده از ظرفیت سفر دوم رئیس جمهور به این استان همکاری می‌کند و مسئولان استان و روسای دانشگاه‌ها نیز از هم اکنون در این رابطه برنامه‌ریزی کنند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد ریال برای توسعه و تقویت دانشگاه محقق اردبیلی اختصاص داده بودیم که ۸۰ میلیارد ریال آن چند روز قبل به حساب دانشگاه واریز شده و بقیه هم تا پایان سال واریزخواهد شد.

زلفی‌گل یادآورشد: دانشگاه محقق اردبیلی از حیث رعایت نسبت تعداد اعضای هیات علمی به شمار کارمندان جزو دانشگاه‌های تراز اول کشور است و سازمان برنامه و بودجه بر رعایت این اصل اهمیت قائل بوده و بودجه این قبیل دانشگاه‌ها را افزایش می‌دهد.

وی همچنین در رابطه با دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: این دانشگاه را جزو خانواده آموزش عالی می‌دانیم و به لحاظ اهمیت تعلیم و تربیت، برای تقویت اعضای هیات علمی و امکانات آن همکاری می‌کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین برای حل مشکلات خوابگاه دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی و کمک به تجهیز کارگاه‌های دانشگاه فنی و حرفه ای استان اردبیل قول مساعد داد.

در نشست امروز همچنین ضمن بیان مسائل، دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاهی، مقرر شد احداث یک مجموعه خوابگاهی جدید پیگیری شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد