سرویس: اقتصادی
کد خبر: 97287
|
13:20 - 1401/10/04
نسخه چاپی

آنچه در نشست بررسی وضعیت مصرف گاز گذشت؛

سهم 70درصدی بخش خانگی از مصرف گاز/ ظرفیت گاز اردبیل به ۲۵میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

سهم 70درصدی بخش خانگی از مصرف گاز/ ظرفیت گاز اردبیل به ۲۵میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
استاندار اردبیل گفت: جهت تأمین زیرساخت‌های انرژی گاز در این استان دستور افزایش ظرفیت گاز استان به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده است.

به گزارش سبلان ما ،سید حامد عاملی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت مصرف گاز و مدیریت آن در استان اردبیل بر مصرف صحیح گاز در منازل و صرفه‌جویی آن تاکید کرد و گفت: با توجه به حجم مصرفی 70 درصدی گاز دربخش خانگی، استفاده صحیح گاز در این حوزه می‌تواند در جلوگیری از قطعی و احتمال تعطیلی برخی حوزه‌های تولیدی تأثیرگذار باشد.

 

وی  تصریح کرد: اتخاذ تدابیر برای مصرف سوخت جایگزین در برخی واحدها از جمله مرغداری‌ها، دامداری‌ها، گلخانه‌ها، نانوایی‌ها، برخی واحدهای صنعتی، مصرف بهینه در منازل، مدارس و ادارات از جمله راهکارهایی هستند که باعث می‎شود تا شاهد افت فشار گاز در استان اردبیل نباشیم. 

 

استاندار اردبیل ادامه داد: جهت تأمین زیرساخت‌های انرژی گاز در استان اردبیل، دستور افزایش ظرفیت گاز استان به ۲۵میلیون مترمکعب اخذ شده و تخصیص‌های لازم در این راستا صورت گرفته است.

 

وی با اشاره به آغاز اجرای خط انتقال اردبیل - گرمی، بیان داشت: برای کنترل افت فشار گاز استان اردبیل، مطالعات لازم برای اجرای خط انتقال دوم گاز به استان از مسیر دیگر در حال انجام است که برای اجرای پروژه‌های ذکر شده و کنترل افت فشار گاز، بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده و اختصاص می‌یابد.

 

میرسعید سیدمتین، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در این نشست تصریح کرد: جهت پیشگیری از افت فشار گاز در استان لازم است برخی واحدهای پرمصرف نسبت به انتخاب سوخت دوم و هماهنگی با شرکت نفت اقدام کنند تا در زمان پیک مصرف به‌عمل شاهد افت فشار گاز در شهرستان‌هایی که در انتهای خط انتقال واقع شده‌اند، نباشیم.

انتهای پیام/ ش