سرویس: اقتصادی
کد خبر: 97343
|
15:07 - 1401/10/11
نسخه چاپی

کارشناس اقتصادی:

سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کار در سایه امنیت میسر می‌شود/ اغتشاشگران به دنبال تخریب اقتصاد ایران بودند

سرمایه‌گذاری و رونق کسب و کار در سایه امنیت میسر می‌شود/ اغتشاشگران به دنبال تخریب اقتصاد ایران بودند
کارشناس مسائل اقتصادی به تاثیر اغتشاشات بر سفره مردم و کسب و کارهای خرد و کلان اشاره کرد و گفت: دشمنان در تلاش بودند تا با بهره‌مندی از انواع تهدیدات همچون تهدید، تطمیع و تخریب، مشاغل خرد و کلان را به تعطیلی کشانده تا با فلج کردن اقتصاد رو به رشد کشور ضمن سیاه‌نمایی چهره کشور، اعمال آشوبگرانه خود در افکارعمومی را توجیه کنند.

بهنام آزادی اقتصاددان اردبیل و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ، به تبیین اهداف پنهان و پیدای دشمنان اسلام برای ضربه زدن به زیرساخت‌های اقتصادی کشور در فتنه اخیر پرداخت و گفت: منافقین و معاندین در اغتشاشات اخیر با بهره‌مندی از انواع تهدیدات، اقناع سازی‌ها و تطمیع سعی بر تعطیلی مشاغل خرد و کلان داشتند تا با فلج کردن اقتصاد روبه‌رشد کشور علاوه بر سیاه‌نمایی چهره کشور در جوامع جهانی، به اغتشاشات خود نیز بصورت کاذب رنگ و بوی مردمی داده و اعمال شنیع خود را در تخریب بیت‌المال در جامعه توجیه کنند.

وی با بیان اینکه اصولا کسب وکارها نیاز به فضایی امن دارند و تا زمانیکه شرایط امن و آرامش در جامعه مهیا نشود مشاغل خرد و کلان توان داد و ستد نخواهند داشت، گفت:در شرایط پر ریسک و ناامن، سرمایه‌گذاری و تولید امکان فعالیت موثر پیدا نمی‌کنند.

آزادی به شرایط سرمایه‌گذاری در کسب و کار و اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری، تولید و عرضه کالاها، خدمات به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مناسب و عالمانه دولت و پشتیبانی بانک‌ها و موسسات مالی نیازمند است و تا زمانیکه امنیت و آرامش در کشور برقرار نشود هیچ دولتی توان حمایت از سرمایه‌گذار و تقویت مشاغل آزاد را نخواهد داشت.

این اقتصاددان اردبیلی گفت: امروز در کشور ما اراده عمومی جهت افزایش پس انداز و تبدیل آن به سرمایه‌گذاری بوجود آمده و مردم به سمت سرمایه‌گذاری در حال حرکت هستند که این امر خوشایند دشمنان نیست،در چنین شرایطی بدیهی است که بدخواهان ملت و کشورمان از نقشه‌های گوناگونی برای مقابله با ملت ایران بهره‌مندشوند تا در کنار اعمال شدیدترین تحریم‌ها از کوچکترین سرمایه‌گذاری برای بهبود شرایط اقتصادی کشور جلوگیری کنند.

وی از تخریب، تطمیع و تهدید دشمنان در به تعطیلی کشاندن کسبه‌ها به عنوان آخرین تیر فتنه در وقایع اخیر نام برد و گفت: ایجاد ناامنی داخلی از جمله حربه‌هایی است که بر تصمیات سرمایه‌گذاری و تولید و کسب وکارهای خرد و متوسط تاثیرات منفی بجای می‌گذارد. 

آزادی خاطرنشان کرد: دشمن تلاش خواهد کرد تا با التهاب در بازارهای گوناگون از جمله بازار ارز، به بالارفتن قیمت‌های انتظاری دامن زده، تنش‌های سیاسی را به نااطمینانی در بازار کالا بکشاند.

این استاد دانشگاه بصیرت مردم در وقایع اخیر را متذکر شد و گفت: علی‌رغم برنامه‌ریزی دقیق دشمنان و مانور کاذب و دروغین در فضای‌مجازی جهت به التهاب کشاندن همه ‌جانبه فضای حقیقی کشور در 100 روز گذشته، مردم مومن، ولایتمدار و انقلابی ایران اسلامی با بصیرت بالای خود همچون وقایع گذشته به فرافکنی‌های دشمنان پاسخ منفی داده و به دروغ‌های پرزرق و برق دشمنان پاسخ منفی دادند.

وی به تورم افسارگسیخته در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان سعی داشتند تا با دامن‌زدن به تورم کشور، ممانعت از ورود کالاهای اساسی به کشور و همچنین تحریم شخصیت‌های تاثیرگذار سیاسی و اقتصادی کشور همچنین به آتش کشاندن انبارها، بازار و مشاغل خرد از مردم آگاه و بصیر کشور انتقام بگیرند که این امر نیز با امداد الهی ناکام ماند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد