سرویس: اقتصادی
کد خبر: 97375
|
09:02 - 1401/10/16
نسخه چاپی

در سومین سفر استاندار اردبیل به شهرستان سرعین مطرح شد؛

مجتمع مرغ‌ تخم‌گذار سرعین افتتاح می‌شود

مجتمع مرغ‌ تخم‌گذار سرعین افتتاح می‌شود
استاندار اردبیل در ادامه سفر شهرستانی به سرعین در جریان آخرین وضعیت پروژه جهش تولید مسکن این شهرستان قرار گرفت و گفت: برای تکمیل هتل 5 ستاره تأمین اجتماعی سرعین لازم است مدیریت اجرایی این پروژه از تهران به اردبیل منتقل شود.

به گزارش سبلان ما ،سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل، در دومین سفر از دور سوم سفرهای شهرستانی، برای بررسی میدانی مسائل تعدادی از واحدها و پروژه‌های تولیدی و عمرانی و دیدار با جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان، به شهرستان سرعین رفت.

در جریان دور سوم سفر شهرستانی استاندار اردبیل به سرعین، نشست ستاد استانی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسؤولان استان، برگزار شد. 

 

سیدحامد‌ عاملی در ادامه سفر خود با حضور در مجتمع مرغ تخم‌گذار سبز سالم سرعین، مسائل این واحد تولیدی را به‌صورت میدانی بررسی کرد.

وی در این بازدید با اشاره به رفع موانع پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تبصره ۱۸ گفت: پیشرفت فیزیکی واحد تولیدی مرغ تخم‌گذار سبز سالم سرعین ۱۰۰درصد بوده که با اعطای تسهیلات سرمایه در گردش جهت راه‌اندازی، این واحد در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

عاملی در ادامه سفر خود به شهرستان سرعین با همراهی امام جمعه و مسئولان این شهرستان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه مرکز تفریحی و پارک آبی سرعین و همچنینپروژه آب‌درمانی و پارک آبی ایستان‌لند سرعینرا به‌صورت میدانی بررسی کرد.

پروژه هتل ۵ ستاره تأمین اجتماعی سرعین مشکل مالی ندارد/ ضرورت استقرار مدیریت پروژه در استان اردبیل

استاندار اردبیل در جریان بازدید از پروژه هتل ۵ ستاره شهرستان سرعین گفت: با توجه به اعلام متولی پروژه هتل ۵ ستاره تأمین اجتماعی سرعین مبنی بر نبود مشکل تأمین منابع مالی، این پروژه باید در کم‌تر از زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری برسد. 

وی گفت: مدیریت اجرایی پروژه هتل ۵ ستاره تأمین اجتماعی سرعین در مرکز کشور مستقر است که جهت تسریع این پروژه باید در استان اردبیل مستقر شود.

 

 


بازدید استاندار اردبیل از آخرین وضعیت پروژه جهش تولید مسکن سرعین
 استاندار اردبیل در ادامه سفر شهرستانی به سرعین، آخرین وضعیت پروژه جهش تولید مسکن این شهرستان را از نزدیک بررسی کرد.

وی با اشاره به بالاتر بودن میانگین اجاره‌نشینی در استان اردبیل نسبت به میانگین کشوری، بر تسریع پروژه احداث مسکن در استان تأکید کرد و گفت: طی بهمن امسال، عملیات اجرایی ساخت ۲۰هزار واحد مسکن ملی با اختصاص ۵۰ هکتار زمین در مرکز استان آغاز خواهد شد.

رفع موانع پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به پروژه‌های استان اردبیل 

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در جریان دور سوم سفرهای شهرستانی به سرعین و در بازدید از پروژه‌های تولیدی و عمرانی این شهرستان گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تبصره ۱۸ به پروژه‌های مختلف استان اردبیل، موانعی پیش آمده بود که این موانع برطرف شده است.

عاملی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری اظهار کرد: در بخش راهها و ارتباطات بحمدالله اقدامات خوبی هم در سطح استان و هم در شهرستان سرعین شروع شده است که طی سالهای پیش رو به مرور تکمیل خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به پروژه های در دست اجرای مراکز اقامتی گفت: ایجاد مراکز اقامتی اعم از هتل پنج ستاره و دهکده های توریستی هم از زیرساتختهای ضروری است که هم احداث هتل ۵ ستاره هم دهکده های توریستی در دستور کار است و انشاءالله مورد اول آن در دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.

عاملی خاطرنشان کرد: مسئله دیگر مراکز خدماتی، تفریحی و درمانی متنوع با خدمات خاص و ویژه است که در این حوزه هم پروژه‌هایی در دست اجرا هست که امیدواریم با بهره برداری از این پروژه‌ها در سال آینده ظرفیت‌های جدیدی در شهرستان سرعین ایجاد شود.


استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از جاده و پیست اسکی آلوارس سرعین در گفت‌وگو با خبرنگاران، تکمیل زنجیره صنعت گردشگری استان و شهرستان سرعین را نیازمند ارتقای راه‌های مواصلاتی و احداث هتل‌های ۵ ستاره و دهکده‌های گردشگری دانست.

 

استاندار اردبیل پای درد دل تعدادی از نمازگزاران در مسجد جامع این شهرستان نشست.

 

نشست صمیمی جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان سرعین با استاندار اردبیل

نشست صمیمی جمعی از فعالان اجتماعی، نخبگان و منتخبان شهرستان سرعین با سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل برگزار شد.
 

وی با تاکید بر لزوم افزایش بهره وری اقتصادی و ایجاد ثروت در کشور اظهار کرد: با بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین امکان برداشت یک میلیون تن محصول کشاورزی در استان فراهم می‌شود که در این صورت ثروت بزرگی برای استان حاصل خواهد شد.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با بیان اینکه باید گلایه‌ها و نارضایتی‌های مردم را با برنامه ریزی و تدبیر برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم استان در اتفاقات اخیر بصیرت خود را نشان دادند و مشکلات با حضور مردم و با کمترین هزینه مدیریت شد.

استاندار اردبیل همچنین درباره نیت خود در پیگیری طرح های عمرانی در جای جای استان گفت: فردی به من خدا قوت گفت و وعده داد که در انتخابات به یاری خواهد آمد اما من با صراحت اعلام کردم که قصد نامزدی در انتخابات را ندارم و مرادم از اقدامات ، خدمت به مردم است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: برنامه اصلی ما تامین زیرساخت‌ها و رفع عقب ماندگی‌های استان است که یکی از آنها تکمیل راه‌های مواصلاتی شمال به جنوب استان است که در این راستا یک هزار میلیارد تومان از ظرفیت تهاتر نفت به استان اختصاص یافته است و با این منابع پرونده تکمیل راه‌های مواصلاتی استان برای همیشه بسته خواهد شد.

وی ادامه داد: تقریبا ۵۰ کیلومتر از تونل‌ها در مسیر سرچم اردبیل باقی مانده است که آن هم با جدیت پیگیری می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: تعریض مسیر ارجستان در مرحله انتخاب پیمانکار است و تعریض مسیر سرعین- آلوارس نیز در دستور کار قرار گرفته است و تا سال بعد تکمیل می‌شود.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر اهتمام دولت برای تکمیل راه آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و جمهوری آذربایجان نیز از سوی دولت حمایت می‌شود و موافقت آن از وزارت امور خارجه نیز اخذ شده است.

عاملی همچنین از افزایش پروازهای فرودگاه اردبیل به ۵۴ پرواز در هفته خبر داد و با بیان اینکه تعداد پروازها به اردبیل افزایش خواهد یافت، گفت: تعداد کنسلی پروازها از ۱۱۰ پرواز در سال گذشته به ۱۲ پرواز در سال جاری کاهش یافته است.

استاندار اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده برای تکمیل زیرساخت‌های گاز و آب هم گفت: برای تامین پایدار گاز استان تا ۵۰ سال آینده کارهای مهمی انجام گرفته و در موضوع آبرسانی به روستاها نیز برای تامین آب ۴۵۴ روستا با بسیج سازندگی قرارداد منعقد شده که بخشی از آن اجرا شده است.

وی در ادامه از تدوین طرح جامع آب با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان برای دورنمای ۵۰ ساله خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار تخت در استان اردبیل وجود دارد که این تعداد باید به سه هزار و ۷۰۰ تخت برسد. ضمن اینکه تجهیزات طب هسته ای هم در استان در حال نصب و راه اندازی است.

استاندار اردبیل در ادامه گفت: با اقداماتی که در بخش کشاورزی در دست اجراست، در آینده در این بخش ۱۷ هزار شغل ایجاد خواهد شد. در حوزه صنعت استان نیز با اجرای طرح‌های توسعه ای در واحدهای بزرگ صنعتی استان برای ۱۲ هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

 

نشست خبری استاندار اردبیل با رسانه‌های محلی شهرستان سرعین

عاملی در پایان سفر به شهرستان سرعین در نشست با خبرنگاران اساسی‌ترین موضوع استان را توسعه آن ذکر کرد و گفت: متاسفانه استان اردبیل در خیلی از شاخص‌ها در مقایسه با استانهای کشور رتبه ۲۵ کشوری را دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه زیرساختهای استان گفت: سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان برای راه آهن اردبیل میانه به عنوان اصلی ترین پروژه عمرانی استان هزینه شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: با وجود اقدامات انجام شده هنوز ۹۵ کیلومتر از بزرگراه مشگین‌شهر به پارس آباد و ۵۰ کیلومتر از بزرگراه بیله‌سوار به گرمی باقی مانده که برای تکمیل آنها اعتبار کلانی نیاز است.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نباید جز توسعه استان مشغله دیگری داشته باشیم، گفت: امسال برای تامین منابع مالی پروژه‌های در دست مهم استان که دارای ردیف ملی هستند، ۱۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

وی در ادامه مهمترین قابیلت استان را گردشگری عنوان کرد و با تاکید بر لزوم افزایش مراکز اقامتی و خدماتی اظهار کرد: در کنار این اقدامات محیط زیست هم به عنوان سرمایه مهم استان باید به عنوان میراث برای برای آیندگان حفظ شود و در این راستا با استقرار هر گونه صنایع آلاینده از تونل حیران تا شهرستان نیر مخالف هستیم.

استاندار اردبیل در پاسخ به سوالی درخصوص بازداشت شدگان اغتشاشات اخیر هم گفت: متاسفانه در اتفاقات ماه‌های اخیر تلاش‌هایی برای کشته‌سازی در جریانات اخیر صورت گرفت و شاهد بودیم که شبکه ایران اینترنشنال مطالب کذبی منتشر کرد اما با روشن شدن موضوع این اقدامات رسانه‌های معاند به جایی نرسید.

وی یادآورشد: عمده بازداشت شدگان که فاقد سابقه هم بودند آزاد شده‌اند و افرادی هم که سابقه داشتند و اقداماتی انجام دادند، دستگاه قضایی و امنیتی در حال بررسی وضعیت آنها هستند.

مقام عالی دولت در استان اردبیل در پاسخ به سوالی درباره انتخاب یک چهره عمرانی به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: نفرات متعددی برای تصدی ریاست میراث فرهنگی استان مطرح بودند که برخی از آنها هم از داخل این اداره کل بودند. اما در نهایت این افراد حائز شرایط نشدند و با توجه به اقدامات قابل قبول محمدی ادیب در حوزه نوسازی مدارس وی به این سمت انتخاب شد.

عاملی همچنین درپاسخ به سوالی درباره اختلافات آب بین کشاورزان شهرستان‌های نیر و سرعین گفت: برای رفع اختلاف آب این دو شهرستان مقسم یا تقسم کننده تعیین خواهد شد تا این مشکل حل شود.

وی درپاسخ به سوال دیگری درباره برگزاری کنسرت‌ها در اردبیل هم گفت: در خصوص کنسرت‌ها نیز لازم است برند حال خوب در اردبیل تعریف شود. ضمن اینکه کنسرت‌های فصلی و جشنواره زمستانی هم با توجه به اثرات اقتصادی آن باید برگزار شود.

ادای احترام استاندار اردبیل به خانواده شهید یوسف شیرزاد
 

 

استاندار اردبیل در جریان سومین سفر شهرستانی به سرعین، با حضور در منزل شهید یوسف شیرزاد، به مقام این شهید والامقام شهرستان سرعین و خانواده بزرگوار وی ادای احترام کرد.

 

 

 

انتهای پیام/ج


 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد