سرویس: اقتصادی
کد خبر: 97451
|
08:18 - 1401/10/25
نسخه چاپی

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل:

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری حمایت می‌شوند/رویداد ۲۰۲۳ مهمترین فرصت رونق گردشگری در اردبیل

سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری حمایت می‌شوند/رویداد ۲۰۲۳ مهمترین فرصت رونق گردشگری در اردبیل
معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از برگزاری رویداد گردشگری 2023 به‌عنوان مهم‌ترین فرصت پیشروی استان برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی استان نام برد و گفت: سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری در اردبیل حمایت می‌شوند.

نگار سریع الاطلاق معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به رویداد گردشگری ۲۰۲۳ اردبیل اشاره کرد و گفت: میراث‌فرهنگی استان اردبیل برای برگزاری شکوهمند این رویداد بین‌المللی از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری و تکمیل زیرساخت‌ها در استان اردبیل حمایت می‌کند.

وی از حمایت همه‌جانبه برای توسعه مجموعه پل شیشه‌ای معلق هیر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مجموعه ایرلند گام بزرگی در رونق اقتصادی و گردشگری منطقه به وجود آمده است.

سریع الاطلاق با بیان اینکه رویداد گردشگری ۲۰۲۳ فرصت بزرگ برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی استان اردبیل به جهان است، گفت: برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه در استان صورت‌گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: به همین منظور تسهیل روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان و حمایت از سرمایه‌گذاران اولویت اساسی میراث‌فرهنگی است و در این زمینه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری در استان فراهم می‌شود.

وی گفت: اردبیل در سال 2023 به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو انتخاب شده است که دلیل این انتخاب نیز وجود مواهب کم‌نظیر در انواع مختلف گردشگری، موقعیت ژئوپلیتیکی این استان در کنار مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و اشتراکات فرهنگی، زبانی و مذهبی با مردمان آذری و نیز میزبانی از هزاران گردشگر فرهنگی از کشورهای حوزه قفقاز  به اردبیل است.

سریع الاطلاق به رکود اقتصادی دوران کرونا نیز اشاره کرد و گفت: امروز گردشگری محور اصلی توسعه در اردبیل محسوب می‌شود؛ چراکه این دیار کهن مملو از آثار تاریخی و طبیعی و مناطق بکر و زیبایی است که می‌تواند گردشگران از سراسر جهان را به خود جذب  و ماندگار کند

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد