سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 97503
|
10:04 - 1401/10/29
نسخه چاپی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل خبرداد؛

رقابت ۱۸ هزار داوطلب کنکور در استان اردبیل

رقابت ۱۸ هزار داوطلب کنکور در استان اردبیل
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: امروز و فردا در آزمون کنکور سراسری ۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر از داوطلبان در این استان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

محمود مشکی در گفت‌و گو باسبلان ما،با تاکید بر اینکه محدودیت استفاده از تلفن همراه در محل‌های برگزاری آزمون سراسری کنکور وجود دارد، اظهار داشت: طی امروز و فردا در آزمون کنکور سراسری ۱۸ هزار و ۹۶۰ نفر از داوطلبان در استان اردبیل با یکدیگر رقابت خواهند کرد..

وی گفت:  در کنکور امسال و از ساعت 7:30 امروز آزمون رشته علوم تجربی واز بعد از ظهر نیز آزمون گروه آزمایشی زبان خارجه برگزار می‌شود.

مشکی اضافه کرد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی نیز صبح جمعه با هم رقابت می‌کنند و بعد از ظهر جمعه نیز داوطلبان گروه ریاضی و ۵۲۶ نفر در رشته هنر رقابت خود را انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: با تدابیر اتخاذ شده تلاش ما بر این است  که آزمون امسال ایمن، سالم همراه با عدالت‌محوری برگزار شود. 

در آزمون امسال ۶۰ درصد نمرات از طریق برگزاری آزمون محاسبه شده و ۴۰ درصد بر اساس سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به این نمرات افزوده می‌شود.

مشکی اضافه کرد: دانش‌آموزان باید در آزمون خرداد سال آینده نمرات مناسبی را کسب کنند تا اعمال ۴۰ درصد در ضریب کنکور آنها تأثیرگذار بوده و به عنوان سوابق تحصیلی مثبت اعمال می شود. 

محدودیت‌های اینترنتی در محدوده حوزه‌های برگزاری کنکور از 7:30 تا 30: 11 خواهد بود. 

انتهای پیام/ ش