سرویس: ورزشی
کد خبر: 97537
|
17:31 - 1401/11/01
نسخه چاپی

کُشتی اردبیل و حسرت دوبنده‌های تیم ملی

کُشتی اردبیل و حسرت دوبنده‌های تیم ملی
دهه 80 کُشتی اردبیل روزهای خوش و دلپذیر خود را از دست داد و رفته رفته با افول دسته و پنجه نرم کرد به‌طوریکه امروز شاهد بروز بحرانی هستیم که گریبان‌گیر هیات‌های شهرستانی شده است.

به گزارش سبلان ما ، سید امین موسوی فعال فرهنگی و ورزشی اردبیل در یادداشت خود به وضعیت رشته ورزشی کُشتی در استان اردبیل پرداخت و نوشت: موضوع بحران در کشتی اردبیل در سال‌های اخیر و در بین جامعه ورزش استان بخصوص در جامعه کشتی اردبیل تبدیل به یک مسئله پرچالش، مهم و مورد بحث تبدیل شده است.

کشتی اردبیل علی الخصوص کشتی فرنگی در دهه 60 و 70  قدرت اول ورزش اردبیل بوده و نصف تیم ملی کشتی فرنگی را نیز اردبیلی‌ها تشکیل می‌دادند در کنار این مهم، رشته کشتی در اردبیل از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار بوده و است چراکه علاقمندان بیشماری را در آن دوره به سالن‌های کشتی کشاند.

 اما از دهه 80 تاکنون کُشتی اردبیل روزهای خوش و دلپذیر خود را از دست داد و رفته رفته با افول دسته و پنجه نرم کرد و امروز شاهد بروز بحرانی هستیم که دامن‌گیر هیات‌های شهرستانی شده است. این افول تا حدی پیش رفت که امروز دیگر نامی از ملی پوشی اردبیل و یا عکسی از کشتی گیر اردبیلی با دوبنده تیم ملی بزرگسالان نیستیم و کماکان با افتخارات دهه 60 و 70 رویا پردازی  می‌کنیم !! 

اما حیف از آن دوره‌ها که تبدیل به یک بحران اساسی در کشتی استان شده،در روزهای اخیر در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی، شاهد عدم نتیجه گیری کشتی گیران اردبیلی بودیم و هیچ مقامی عاید کشتی گیران اردبیل نشد و از رسیدن به اردوی تیم ملی بازماندند. 

اما راه حل 

قطعا باید با استفاده از نظرات صاحب نظران، پیشکسوتان، قهرمانان، مسئولین و خبرنگاران ورزشی در نشستی مشترک، آسیب شناسی جدی در مورد بحران کشتی اردبیل صورت گرفته و با استفاده از نتایج و راه‌های بیرون رفت از این معضل در نشست‌های مختلف، امیدوار به روزهای خوب کشتی اردبیل بود.

کشتی استان نیاز مبرم به انرژی و انگیزه جوانان کاربلد و با دانش البته با گرایش به علم روز دارد. تجربه این سال‌های تلخ نشان داد که مدیریت سنتی در کشتی استان هیچ جوابی نداده، بلکه وضعیت را بدتر نیز کرده است. 

در کشتی استان ، جوانان باانگیزه و پرتلاشی وجود دارند که می‌توانند هدایت کشتی استان را بدست گرفته و با راهنمایی و استفاده از نظر پیشکسوتان، کشتی استان را به مرور به سرمنزل مقصود برسانند.

 استفاده از انگیزه و تلاش جوانان در کنار راهنمایی پیشکسوتان، یکی از راه حل‌های برون رفت از بحران است.

 کُشتی دیگر مثل سابق نیست و تبدیل به یک عِلم شده است. علمی که باید تغذیه، رواشناسی، فیزیوتراپی، بدنسازی مدرن، آنالیز حریف در آن موج بزند.

هیات کشتی استان باید در مسیر اتحاد مربیان قدم بردارد. اتحاد، یکی از راه حل‌های مهم  برای برون رفت از بحران است.

هیات کشتی استان می‌تواند بیش از پیش در پی جذب مربیان بادانش و فعال باشد و در اتحاد مربیان استمرار بورزد. اختلافات را به حداقل خود برساند و انتقادات را با سعه صدر بپذیرد. در این صورت می‌توان شاهد ارجحیت و اولویت منافع کشتی استان بر دیگر منافع شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد