سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97560
|
12:55 - 1401/11/03
نسخه چاپی

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

امام محمدباقر(ع) بنیانگذار نهضت علمی شیعه است

امام محمدباقر(ع) بنیانگذار نهضت علمی شیعه است
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل به تبیین ویژگی‌های امام محمدباقر(ع) پرداخت و گفت: امام محمدباقر(ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزادهمدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در گفتگو باسبلان ما، به تبیین سیره عملی و رفتاری حضرت امام باقر(ع) پرداخت و گفت:امام محمدباقر(ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه است.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی و تشیع به دست امام صادق(ع) انتشار و گسترش یافت،گفت: پایه‌گذاری آن توسط حضرت امام محمدباقر (ع) انجام گرفته بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده مهم‌ترین جهاد علمی حضرت امام باقر (ع) را تأسیس دانشگاه آن زمان عنوان کرد و گفت: تربیت شاگردان فراوان در بخش‌های گوناگون جهاد علمی امام محمدباقر(ع) است.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه شیعیان در این‌خصوص اشاره کرد و گفت: علما، دانشمندان و همچنین پژوهشگران و محققین جامعه اسلامی و رهروان پیروان اهل‌بیت (ع) لازم است در زمینه گسترش آموزه‌های دینی و علوم اسلامی همت کرده و از سلاح علم و دانش استفاده کنند تا با جهاد علمی زمینه‌ساز پیشرفت و تعالی جوامع اسلامی شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، سبک زندگی ائمه معصومین(ع) را بهترین و کامل‌ترین نمونه در مکاتب تربیتی عنوان و گفت: الگوی زندگی برگرفته از سیره امامان معصوم (ع)، می‌تواند بهترین الگو برای جامعه دینی شود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد