سرویس: سیاسی
کد خبر: 97604
|
16:39 - 1401/11/07
نسخه چاپی

در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های اردبیل مطرح شد؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود

دستاوردهای انقلاب اسلامی تبیین شود
ائمه جمعه شهرستان‌های اردبیل گفتند: دهه فجر فرصت مناسبی برای جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش سبلان ما ، ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته به برکات ماه رجب اشاره کرده و اظهار داشتند: دهه فجر فرصت مناسبی برای جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام جواد میرزایی امام جمعه موقت بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: برخلاف توطئه های دشمنان انقلاب، بحول و قوه الهی این دهه فجر متفاوت تر از سال های گذشته پرشور و باشکوهتر برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسئولان دولتی ما باید در دهه فجر امسال، مهم ترین و اولویت ترین برنامه های خود را بر جهاد تبیین و دستاورد های چهل و چهار ساله انقلاب اسلامی متمرکز نمایند چرا که این مهم در زمان کنونی حلقه مفقوده میباشد و نوجوان و جوان دهه هشتادی و نودی از پیشرفت های چشمگیر نظام اسلامی در مقایسه با زمان طاغوت به کلی بی خبر است.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برخی نهاد های فرهنگی از جمله ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور از سوی اتحادیه اروپا، ضمن محکوم نمودن این حرکت شنیع از سوی دولت های غربی افزود: اتحادیه اروپا با این حرکت شنیع و بچه گانه خود، نشان داد که دشمنان نظام اسلامی در مقابل ایران قوی به استیصال افتاده و از سردرگمی خود توان تصمیمات مهم را ندارند و با استفاده از توطئه های مضحک خود در صدد تضعیف ایران قوی هستند چرا که نتوانستند در اغتشاشات و حوادث اخیر کشور کوچکترین خللی در اراده نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نمایند.

امام جمعه موقت بیله سوار در پایان با اشاره به اهانت به کتاب مقدس مسلمانان جهان"قرآن کریم" و سوزاندن آن توسط شهروند سوئدی و محکوم نمودن این حرکت ضد دینی افزود: دشمنان اسلام و مسلمین از گسترش دین اسلام در جهان احساس خطر نموده و با این عمل خود به گواه خود در صدد جلوگیری از گسترش ایدئولوژی اسلام در دنیا هستند اما کور خوانده اند و تیر شان به خطا رفته است چون که با این رفتار و حرکات آنان روز به روز بر گسترش و عظمت اسلام افزود می شود.

نماز جمعه شهرستان خلخال

حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه تاکنون برای فعالیت ۲۵ معدن بدون لحاظ نظر مسئولین شهرستان مجوز بهره برداری صادر شده است، افزود: این در حالی است که به ظرفیت‌های متعدد گردشگری از جمله جاذبه‌های طبیعی، آب و هوای منحصر به فرد، جنگل‌های زیبا و کوهستان‌های با تنوع جانوران وحشی توجهی نشده است.

وی اضافه کرد: صدور مجوزهای متعدد برای راه اندازی کارگاه‌های تولید شن و ماسه و معادن سنگ‌های معدنی باعث در حاشیه ماندن و کم توجهی به ظرفیت‌های گردشگری برای توسعه خلخال شده است.

امام جمعه خلخال با تقدیر از دست اندرکاران آیین گرامیداشت سالروز قیام مردم خلخال علیه رژیم ستم شاهی گفت:حضور استاندار اردبیل در این مراسم فرصتی مغتنم برای حل بخشی از مشکلات شهرستان از جمله مشکل صدور مجوز معادن از سوی مرکز استان بود.

وی با تقدیر از حضور استاندار اردبیل در این مراسم اظهارکرد: نماینده عالی دولت در استان در این مراسم قول مساعد داد که پس از این هیچگونه مجوزی برای راه اندازی معادن جدید صادر نشود.

خطیب جمعه خلخال گفت :پیش از این، با وجود اعلام ممنوعیت صدور مجوز بهره برداری معادن از سوی شورای تامین شهرستان همچنان مجوز بهره برداری از معاون شن و ماسه صادر می شد.

حجت الاسلام اسدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش نرخ گاز بهای مشترکین گاز طبیعی و ادامه برودت هوا در منطقه اظهار کرد: انتظار از مسئولین شهرستان مدیریت موضوع و جلوگیری از وارد شدن صدمه به بیت المال در کنار پیشگیری از هرگونه فشار مالی مضاعف به مردم است.

امام جمعه خلخال با اشاره به دایر کردن میز خدمت در زمان برگزاری نماز جمعه از سوی ادارات اظهار کرد: چنین اقداماتی زمانی نتیجه بخش است که جنبه نمایشی نداشته و مسئولین واقعا جوابگوی مشکلات مراجعین باشند.

امام جمعه خلخال با گرامیداشت ایام مبارک دهه فجر، ۱۲ بهمن ماه را سرآغاز پیروزی مردم ستمدیده ایران اسلامی بر طاغوت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی اعلام کرد و گفت: امام خمینی(ره) با بنیانگذاری جمهوری اسلامی نه تنها ایران اسلامی را از ذلت طاغوت نجات داد بلکه موجب بیداری ملت ها در سراسر جهان شد.

نمازجمعه شهرستان اصلاندوز

حجت‌الاسلام جعفرزاده در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با نکوداشت ۱۲ بهمن، سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور و آغاز دهه مبارکه فجر عنوان کرد: امپراتوری‌های رسانه‌ای معاند، در تلاش هستند تا واقعیت‌ها را قلب کنند و بر فرهیختگان واقعی جامعه ضرورت دارد تا واقعیت‌ها را برای نسل جوان تبیین کنند بزرگان حلقه وصل تاریخ برای نسل جدید باشند و جنایت‌هایی که در رژیم طاغوتی علیه کشور و منافع کشور روا داشتند را برای جوانان شرح دهند. چرا مردم قیام کردند؟ چرا شاه فرار کرد؟ چرا انقلاب رخ داد؟ چرا منویات امام خمینی جامعه را تکان داد؟ این‌ها سؤال‌هایی هستند که باید برای نسل جدید تبیین شود.

وی افزود: دوران حاکمیت خاندان پهلوی دوران سیاهی در تاریخ کشور است که حتی با حکومت‌های بی‌لیاقت قاجار نیز قابل‌مقایسه نیست دشمنان نظام با بی‌شرمی در میدان جنگ شناختی در تلاش هستند تا تاریخ را تحریف کنند و پهلوی‌ها را تطهیر کرده و از آن‌ها چهره مطهر ارائه کنند؛ اما دهه فجر فرصت گران‌بهایی است تا این مطالب تبیین شود.

جعفرزاده گفت: طبق گزارش‌های کاملاً رسمی و معتبر در سال ۱۹۴۱ مجموعه ثروت رضاشاه در بانک‌های خارجی به رقم ۲۰۰ میلیون دلار رسیده بود یعنی در عمل تمام درآمدهای نفتی ایران طی سال‌های ۱۹۲۱ تا ۱۹۴۱ به سرقت رفته بود. ابوالحسن ابتهاج بیان می‌کند که: تعداد روایت‌های رشوه‌گیری مستقیم و غیرمستقیم اعلیحضرت محمدرضا پهلوی یا مقربین و فامیل، او به حدی زیاد است که دیگر نادیده گرفتن آن غیرممکن است متأسفانه دست‌های شاه هم آلوده است.

وی با بیان اینکه تمام جایگاه‌های سی‌­ان­‌جی شهرهای اطراف مشغول فعالیت هستند گفت: تعطیلی جایگاه‌های گاز شهری در این وضعیت ترافیک شهری اصلاً معنا ندارد.

نماز جمعه مشگین‌شهر

حجت‌الاسلام باوقار، امام‌جمعه مشکین‌شهرگفت: انسان حق محور به وظیفه ذاتی خود عمل می‌کند و به دنبال تشویق و تمجید نیست لذا باید از حق و حقیقت دفاع کرد تا باطل کمرنگ و نابود شود.

وی با اشاره به اهانت به قرآن کریم گفت: بار دیگر شاهد اهانت جنون‌آمیز به قرآن کریم بودیم و علت اهانت مخالفت با اسلام و قرآن است لذا این افراد عقل و شعور ندارند و مسیر کفار را در پیش‌گرفته و ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: اتحادیه اروپا با شعار آزادی بیان نیروی مقتدر جمهوری اسلامی ایران را تروریست اعلام می‌کنند این در حالی است که سپاه پاسداران یک نیروی ضد تروریست در دنیاست و اتحادیه اروپا از ترس خود دست به این اقدام زده‌اند.

حجت‌الاسلام باوقار با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر گفت: راهبرد دشمن در مقابله با دهه فجر، کتمان و تحریف دستاوردهای انقلاب است لذا در مقابل نیروهای انقلابی، باید ایام‌الله را برجسته و دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند تا دشمن در این راهبرد نیز با شکست مواجه شود و در روز ۲۲ بهمن مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان خواهیم زد.

وی افزود: شکر انقلاب اسلامی برای مسئولین خدمت به مردم است که در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی ادامه داد: اقلیم شهرستان مشکین‌شهر به لحاظ سرما مناسب در نظر گرفته نشده است لذا انتظار می‌رود نماینده و فرماندار  شهرستان از استاندار و مسئولین مربوطه پیگیری کنند تا حق‌وحقوق مردم شهرستان پایمال نشود.

وی در ضمن گلایه‌مندی از دولت در بحث افزایش بهای گاز خانگی گفت: افزایش قیمت گاز خانگی در فصل سرما و به‌صورت ناگهانی موجب رنجش مردم شده است که دولت باید جبران کند.

نماز جمعه شهرستان پارس آباد

حجت‌الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد ضمن دعوت مردم به رعایت تقوا الهی اظهار کرد: حل مشکلات کم‌آبی شمال استان اردبیل با استفاده از مهار آب‌های مرزی رود ارس میسر است.

وی تصریح کرد: اگر کمبود آب رود ارس جدی گرفته نشود در آینده روز‌های سختی برای کشاورزان شمال استان اردبیل خواهد بود و از نمایندگان شمال غرب کشور خواست بحث کمبود آب رود ارس با اجرای طرح مهار آبی مرزی را جدی بگیرند.

امام‌جمعه پارس‌آباد ضمن محکوم‌کردن مصوبه پارلمان اروپا مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در لیست تحریم‌ها، از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام حمایت نمود.

وی از دولت‌های اسلامی خواست نسبت به اهانت کشورهای اروپایی ازجمله  هلند و سوئد و آتش زدن قرآن کریم بی‌تفاوت نباشند.

باقری بنابی ضمن تبریک ماه رجب به فضیلت‌های ماه مبارک رجب پرداخت و گفت : ماه رجب بهترین ماه و با حرمت ترین ماه می‌باشد که  بیشترین رحمت الهی در این ماه می‌باشد.

امام‌جمعه پارس‌آباد به اجرای مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: مراسم اعتکاف در روزهای 13و14 بهمن در شهرستان پارس‌آباد اجرا خواهد شد از مؤمنین خواست جهت شرکت در مراسم اعتکاف به تبلیغات اسلامی ثبت‌نام و نام‌نویسی کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس‌آباد گفت: چهارشنبه هفته آینده که مصادف با میلاد امام جواد (ع) و آغاز جشن‌های انقلاب اسلامی، از مسئولین خواست جشن انقلاب امسال هرچه باشکوه‌تر اجرا کنند.

باقری بنابی به شروع پیک هشتم کرونا اشاره کرد و از مردم خواست برای جلوگیری از پیک هشتم کرونا دز چهارم واکسن کرونا را تزریق نمایند.

خطیب نماز جمعه شهرستان پارس‌آباد از ناتمام ماندن جاده‌های اصلی روستایی  انتقاد کرد و از مسئولین خواست هر چه سریع‌تر جاده‌های  روستایی را اتمام کنند.

نماز جمعه شهر جعفرآباد

امام جمعه شهر جعفرآباد مغان ضمن محکوم کردن توهین به ساحت مقدس قران کریم و مقدسات دینی که با تعالیم و فرهنگ همه ادیان مغایر است، از دولت سوئد و همچنین تمامی مسلمانان حق‌جو و صلح طلب خواست جسارت کنندگان را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

نماز جمعه شهرستان نیر

امام جمعه شهرستان نیر  به نبود آب شرب در منطقه نمونه گردشگری سبلان نیر اشاره کردو گفت: متاسفانه به منطقه نمونه گردشگری سبلان و مجتمع آبدرمانی مروارید آزادی نیر آب شرب کشیده نشده که از اداره کل آب و فاضلاب استان و شهرستان خواست تا در این خصوص اقدام سریعتری انجام دهند.

وی  به فرارسیدن اعتکاف هم اشاره کرد و گفت: محل ثبت نام در اداره تبلیغات اسلامی  است و معتکفین میتوانند به آنجا مراجعه کرده و دراین مراسم معنوی حضور یابند.

حجت الاسلام نعمتی از سازمان جهاد کشاورزی استان خواست تا درخصوص خلع ید سرمایه گذار قبلی منطقه نمونه گردشگری سقزچی اقدام نموده ودرخصوص اجرای سریعتر پروژه های کشاورزی منطقه توجه اساسی داشته باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد