سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97622
|
14:06 - 1401/11/06
نسخه چاپی

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل خبر داد:

ارسال 9 فیلم کوتاه و انیمیشن به جشنواره فیلم‌ 100

ارسال 9 فیلم کوتاه و انیمیشن به جشنواره فیلم‌ 100
مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل از تولید 9 فیلم کوتاه و انیمیشن جهت حضور در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های صد ثانیه خبر داد.

به گزارش سبلان ما ، سیدحامد اسحاقی مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری استان اردبیل  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تولید 9 فیلم کوتاه و انیمیشن جهت حضور در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های صد ثانیه خبر داد و گفت: یکی از اهداف برگزاری باشگاه فیلم حوزه هنری اردبیل ایجاد ساختار و بسترهای لازم برای فیلم اولی‌ها بود و از انجا که سیزدهمین دوره جشنواره صد در پیش بود تصمیم بر این شد که فیلم اولی‌ها تولیدات خود را در قالب صد تولید کنند و بر همین مبنا با موافقت و حمایت دفتر هنرهای تصویری معاونت راهبری امور استان‌ها تولید 4 فیلم صد ثانیه‌ای توسط اعضای باشگاه تصویب شد که پس از انجام مراحل پیش تولید و تصویربرداری در مراحل نهایی تدوین و صداگذاری می‌باشد.  

اسحاقی در مورد اسامی و عوامل فیلم‌های باشگاهی گفت: فیلم تیکن به کارگردانی امیر نوعی، فیلم باور غلط به کارگردانی حسن غفاری، فیلم نیاز به کارگردانی محمد علی شیخی و فیلم شکار به کارگردانی آیناز امن زاده جزو طرح‌های باشگاهی بودن که به عنوان فیلم اولی پشت دوربین قرار گرفتند و تصویربرداری همه این فیلم‌ها را سجاد دادپور برعهده داشته و احسان ظهیری اردبیلی به عنوان مجری طرح و مشاور کارگردان با این پروژه ها همکاری داشته اند.

مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری اضافه کرد: علاوه بر این و پس از انتشار فراخوان حمایت از تولیدات صد در استان‌ها حدود 15 طرح در قالب طرح‌های حمایتی و ویژه ارسال شد که دو فیلم کوتاه و سه انیمیشن جت تولید مورد تصویب قرار گرفت که عبارتند از: فیلم کوتاه «بسامد» به کارکردانی بهنام اسدالهی، فیلم «نیش و نوش» به کارگردانی احمد شادی ، انیمیشن «دو روی یک سکه» به کارگردانی حسین حبیبی اصل، انیمیشن ساعت شنی به کارگردانی سعید عیوضی و زهرا حسینی و انیمیشن گنج ابدیت به کارگردانی علی رجبی.

اسحاقی ادامه گفت: فیلم کوتاه «بسامد» و فیلم «نیش و نوش» پس از اتمام مراحل تولید و تایید ناظر و کارشناس مربوطه و پس از اعمال اصلاحات به دبیرخانه سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم‌های صد ثانیه ارسال گردید. همچنن طرح‌های انیمیشن نیز در مراحل نهایی فنی و صداگذاری قرار دارند.

اسحاقی در پایان گفت: امسال شاهد حمایت‌های خوبی از سوی معاونت راهبری امور استان‌ها در جهت تولیدات استانی بودیم و بیش از صد اثر در سراسر کشور تولید شد که در نوع خود بینظیر می‌باشد و امید می‌رود که هنرمندان شهرستانی در این دوره از جشنواره درخشش قابل توجهی خواهند داشت.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد