سرویس: سیاسی
کد خبر: 97641
|
01:02 - 1401/11/10
نسخه چاپی

فرماندار نمین:

۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در نمین به‌بهره برداری می‌رسد

۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در نمین به‌بهره برداری می‌رسد
فرماندار نمین به تشریح عملکرد یک‌ساله خودپرداخت و گفت: ۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی نمین در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

طیب امینی، فرماندار شهرستان مرزی نمین در گفتگو باسبلان ما، به تشریح فعالیت‌های خود در این سمت پرداخت و گفت: در یک سال گذشته 50 درصد در بخش اداری شهرستان تغییرات ایجاد و معاونت جدید در فرمانداری منصوب شدند.

وی به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان نمین اشاره کرد و با بیان اینکه اعتبارات این پروژه‌ها برابر با مجموع ۶ سال اعتبارات استانی شهرستان نمین است گفت: در سال گذشته ۴۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۴۸۰ میلیارد تومان انجام گرفت که در حال افتتاح و بهره‌برداری است.

فرماندار نمین به زیرساخت جاده‌های شهرستان نمین نیز اشاره کرد و گفت: با اعتبار مالی از محل ایمیدرو بخشی از جاده‌های روستاهای عنبران آسفالت خواهد شد.

وی گفت: برای لایروبی برخی رودخانه‌های شهرستان نیز ۲ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

امینی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت اشتغال شهرستان اشاره کرد و گفت: ۱۱۰۰ نفر در شش‌ماهه گذشته به‌صورت رسمی اشتغال پایدار با کد بیمه تأمین اجتماعی در شهرستان نمین داشته‌ایم و در حال حاضر ۸۰۰ نفر نیروی کار کارگری در بخش‌های صنعتی شهرستان موردنیاز  است.

وی به تشریح وضعیت فرهنگسرای نمین  پرداخت و گفت: فرهنگسرای نمین و عنبران در ۸ سال گذشته راکد مانده بود و با کمک یکی از نمایندگان مجلس مبلغ ۷ میلیارد تومان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافت و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی در خرداد سال آینده افتتاح خواهد شد.

 فرماندار نمین به پتروشیمی این شهرستان نیز اشاره مرد و کفت: در دولت سابق مجوز آن صادر شده است و ماده ۱۱ این پتروشیمی از سوی محیط‌زیست صادر شده، آماده بهره‌برداری است و در صورت بهره‌برداری ۴۰۰ نفر اشتغال آفرینی خواهد داشت.

وی کفت: مالک پتروشیمی نمین برای استفاده آب موردنیاز پتروشیمی وعده داده از پساب و فاضلاب مسکن مهر نمین استفاده کند.

امینی در ادامه سخنان خود به تشریح وضعیت دهکده گردشگری نمین اشاره کرد و گفت: دهکده گردشگری ۱۳۰ هکتاری نمین بعد از کش‌وقوس‌های چندین‌ساله با اخذ تمامی مجوزها آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است که برای اولین‌بار در سطح استان انجام می‌شود.

وی وضعیت معادن شهرستان نمین را یادآور شد و کفت: در سه سال اخیر مجوز احداث معدن در سطح شهرستان نمین داده نشده است در مجموع ۳۵ معدن در سطح شهرستان نمین موجود است که تعداد ۲۱ معدن در بخش عنبران مجوز داشته و  ۱۲ معدن نیز در حال حاضر در این بخش فعال و ۲۳۰ نفر اشتغال معدن شهرستان نمین هستند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد