سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97655
|
21:08 - 1401/11/10
نسخه چاپی

نماز بهترین سلاح مقاومتی در برابر اثرات مخرب جنگ نرم است

نماز بهترین سلاح مقاومتی در برابر اثرات مخرب جنگ نرم است
باقرزاده فرماندار سرعین در نشست ستاد اقانه نماز سرعین گفت: نماز می تواند بهترین سلاح مقاومتی در برابر اثرات مخرب جنگ نرم باشد.

به گزارش سبلان ما ، 

حجت‌الاسلام محمود اصغری امام‌جمعه سرعین در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان سرعین گفت: نماز ستون دین و معیار سنجش و رد بقیه اعمال است و خواندن نماز وظیفه ذاتی مسلمان بوده؛ یعنی نماز باید با حضور قلب و در اول وقت و به‌صورت جماعت برگزار شود.

 وی افزود: رؤسای ادارات و کارمندان دستگاه‌های اجرایی مطابق سخنان شهید رجایی عمل کنند به این طریق به نماز نگویید کار دارم به کار بگوئید وقت نماز است.

 امام‌جمعه سرعین از وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی، فرش‌ها و مهرهای موجود انتقاد کرد و گفت: به وضعیت نمازخانه‌های بین‌راهی رسیدگی شود طور یکه بهترین محل را برای اجرای نمازخانه‌ها در جهت اقامه نمازجمعه اختصاص دهید.

باقر باقرزاده فرماندار سرعین در نشست ستاد اقامه نماز سرعین گفت: نماز می‌تواند بهترین سلاح مقاومتی در برابر اثرات مخرب جنگ نرم باشد نماز جماعت علاوه بر در فرمانداری در اداراتی که فضای ملکی و دارای پرسنل حدنصاب است اقامه می‌شود.

وی افزود: برای توسعه و ترویج فریضه مهم نماز میز خدمت در محل مصلی توسط دستگاه‌های موردنظر به‌صورت چهره‌به‌چهره و برای مرتفع کردن مشکلات مردم به‌صورت هفتگی دایر است .

باقرزاده خاطرنشان کرد: در شهر توریستی سرعین نماز ظهر عاشورا در فضای باز با حضور عزاداران و تعزیه‌خوانان و نماز عید فطر و عید قربان به‌صورت جماعت در مساجد برگزار می‌شود.

سرعین افزود: باتوجه‌به جمعیت کمی شهرستان سرعین اما اجرای برنامه‌های ملی مذهبی، اقامه نماز جماعت، برگزاری جشن تکلیف پسران و دختران در مدارس و برگزاری جشن نشاط اجتماعی در فضای باز ویژه میهمانان و گردشگران در سطح ملی بی‌نظیر است.

اله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل نیز در این نشست گفت: شورای اقامه نماز به‌صورت فصلی و انعکاس خبری در فضای مجازی در استان و ملی در جایگاه مطلوبی قرار دارد.

وی  با بیان اینکه یکی از محوری‌ترین برنامه ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش است گفت: در نمازخانه های بین راهی مشکل زیادی وجود دارد و این مشکل کشوری است که امیدوارم توسط اکیب متشکل از نمایندگان امام جمعه ، فرمانداری ، دبیر ستاد اقامه نماز و رئیس راهداری تشکیل شده نقاط ضعف و قوت احصاء تا برای رفع مشکلات برآمده چاره اندیشی شود . 

مدیر ستاد اقامه نماز سرعین  با اشاره به توریستی بودن و نگین گردشگری سرعین از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر خواست در ورودی و سطح شهر فضاسازی و تبلیغات محیطی با موضوع نماز، حجاب و عفاف و امربه‌معروف نهی‌ازمنکر مثل سنوات گذشته همت نمایند.

اباذر محمدی دبیر ستاد اقامه نماز سرعین گفت : در این شهرستان تعداد 41 اداره مستقر بوده و کلیه دبیران ستاد اقامه نماز دستگاههای مربوطه مشخص و فعال هستند.

وی به نشست های اقامه نماز در سرعین اشاره کرد و افزود : تعداد 21 نشست دانش آموزی و والدین در این شهرستان برگزار شده و مدیریت آموزش و پرورش و معاون پرورشی و مدیران مدارس همکاری و تعامل مطلوبی با ستاد اقامه نماز دارند.

دبیر ستاد اقامه نماز سرعین در ادامه به مسئولین اجرایی توصیه کرد به معنا و مفهوم اقیموا الصلاه نماز اول وقت ، نماز در مسجد و نماز در جماعت اهتمام داشته و آیه 41 سوره مبارکه حج را سرلوحه کارهای فرهنگی و دینی برای توسعه و ترویج فریضه نورانی نماز بکار گیرند. 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد