سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97658
|
00:20 - 1401/11/11
نسخه چاپی

همراه با شهدای انقلاب اردبیل/6

زندگی‌نامه شهید بهروز یحیوی

زندگی‌نامه شهید بهروز یحیوی
انقلاب به روزهای اوج خود  نزدیک می شد و بهروز پرشورتر از همیشه برای به ثمر رساندن انقلاب تلاش می کرد، تا اینکه درنيمه شب ۲۷ ماه رمضان ۵۷  که مصادف با نهم شهریورماه  1357  بود درحالی که بهروز یحیوی در صف مقدم تظاهرات و با صداي لااله الاالله حرکت مي کرد هدف گلوله نا جوانمردان سيه دلان قرارگرفت

به گزارش سبلان ما ، 15 تیرماه سال 1338 بهروز یحیوی در خانواده‌ای مذهبی در اردبیل متولد شد؛ بهروز از همان دوران کودکی همراه پدرش در مراسم مذهبی مسجد حاضر و در کلاس‌های قرآن شرکت می‌کرد؛ وی در خانه نیز قران را از مادرش می آموخت.

بهروز در دوران کودکی و نوجوانی همراه با تحصیل، در مغازه پدر نیز مشغول به‌کار شد وی دوران دبیرستان را در مدرسه جهان علوم با موفقیت به پایان رساند. این دوران با اوج‌‌گیری انقلاب در ایران مصادف بود و اردبیل هر روز شاهد تظاهرات مردم علیه حکومت پهلوی بود. بهروز در کنار جوانان انقلابی شهر علیه حکومت در تظاهرات و راهپیمایی‌ها شرکت داشت و به توزیع بیانیه‌ها و برپایی مراسم مذهبی اقدام می‌کرد.

سال اخر دبيرستان بود که با آغاز قيام مردم قم برنامه هاي وهدف زندگي بهرروز یحیوی ترسيم شد که اين انتخابي بود آگاهانه؛وی فعاليتهاي تبليغاتي وفرهنگي خود را از محيط خانواده شروع کرد به انقلاب فرهنگي اهميت خاصي قائل بود دراوج انقلاب فعاليتهاي شهيد گسترش يافت درتمام مجالس مذهبي شرکت مي کرد وبه سخنراني وافشاگري مي پرداخت درايجاد تظاهرات واعتصابات فردي کوشا بود وجلادان رژيم منفور پهلوي درانتظارفرصتي براي به شهادت رساندن او بودند.

انقلاب به روزهای اوج خود  نزدیک می شد و بهروز پرشور تر از همیشه برای به ثمر رساندن انقلاب تلاش می کرد، تا اینکه درنيمه شب ۲۷ ماه رمضان ۵۷  که مصادف با نهم شهریورماه  1357  بود درحالی که بهروز یحیوی در صف مقدم تظاهرات و با صداي لااله الاالله حرکت مي کرد هدف گلوله نا جوانمردان سيه دلان قرارگرفت وبه آرزوي خود نائل آمد، با شهادت شهید بهروز یحیوی تظاهرات مردم انقلابی در اردبیل شعله ورتر شد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد