سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97675
|
09:54 - 1401/11/12
نسخه چاپی

همزمان با دهه فجر؛

جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در اردبیل برگزار می‌شود

جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در اردبیل برگزار می‌شود
مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان اردبیل از دریافت 12 هزار اثر به چهارمین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در دهه فجر برگزار می‌شود.

بهروز زارعی مسئول سازمان اردویی، راهیان‌نور و گردشگری سپاه حضرت عباس(ع) در گفتگو باسبلان ما، از برگزاری چهارمین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین نور در اردبیل خبر داد و گفت: این جشنواره باهدفثبت و ضبط آثار زائرین راهیان نور آغاز به کارکرده و زائرین در بخش‌های مختلف مانند دل‌نوشته، متن ادبی، شعر، عکس، فیلم موبایل، نماهنگ دیده‌ها و شنیده‌های خود از سفر به اردو‌های راهیان نور را تولید می‌کنند.

وی به حضور اقشار مختلف مردم در راهیان نور اشاره کرد و گفت: راهیان نور در 2 سال اخیر به دلیل بیماری کرونا در بستر فضای مجازی برگزار شده بود؛ اما از امسال با مهار و کنترل این ویروس مجدداً کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب، شمال غرب و جنوب کشور اعزام شدند.

زارعی در ادامه سخنان خود به راهیان نور مجازی در سال 1400 اشاره کرد و گفت: این سفر مجازی با مشارکت بسیج دانش‌آموزی و اداره کل آموزش‌وپرورش و والدین دانش‌آموزان در شبکه شاد برگزار شد و طی آن 10874 به دبیرخانه جشنواره ره‌آورد سرزمین نور استان اردبیل ارسال شد.

وی با بیان اینکه داوری این بخش از جشنواره ره‌آورد سرزمین نور بر عهده اداره کل آموزش‌وپرورش بود گفت: کلیه آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به‌صورت مدرسه‌ای، منطقه‌ای و استانی داوری شدند که در نهایت 41 نفر برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره استانی ره‌آورد سرزمین‌های نور تجلیل خواهند شد.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه استان اردبیل به اردوهای راهیان نور جنوب کشور نیز اشاره کرد و گفت: زائران راهیان نور از اسفند 1400 تا تابستان 1401 نیز 750 اثر در قالب متن ادبی و دل‌نوشته و 150 قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره ره‌آورد سرزمین نور ارسال کرده بودند که پس از داوری نهایی 30 زائر سرزمین‌های نور به‌عنوان منتخبین جشنواره ره‌آورد سرزمین‌های نور انتخاب شدند.

وی به جلسات هماهنگی برگزاری چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین‌های نور اشاره کرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور سخنران کشوری 18 بهمن‌ماه در سالن ولایت اردبیل برگزار و از برگزیدگان مسابقات مجازی و حضوری زائران سرزمین نور تجلیل خواهد شد.

زارعی با بیان اینکه آثار تمامی شرکت‌کنندگان به جشنواره ره‌آورد سرزمین نور به جشنواره ملی نیز ارسال شده است، گفت آثار منتخبین استانی در قالب کتابی تحت عنوان حس پروانگی توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ و منتشر خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد