سرویس: سیاسی
کد خبر: 97679
|
10:50 - 1401/11/12
نسخه چاپی

استاندار اردبیل در مراسم زنگ انقلاب:

پیام دهه فجر تلاش برای آبادانی و پیشرفت کشور است

پیام دهه فجر تلاش برای آبادانی و پیشرفت کشور است
استاندار اردبیل در مراسم زنگ انقلاب گفت: پیام دهه فجر این است که همه باید با تکیه مردم و توانمندی‌های داخلی برای آبادانی و پیشرفت کشور تلاش کنیم.

به گزارش سبلان ما ، "زنگ انقلاب" همزمان با آغاز دهه مبارک فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مقامات استانی در مدرسه دخترانه آیت‌الله مروج به صدا درآمد.

سیدحامد عاملی در این آیین با بیان اینکه آینده جهان را علم تعیین می‌کند، اظهار کرد: کشورهایی که درصدد جذب نخبگان هستند برای تولید ثروت و پیشرفت تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه رقابت در جذب صاحبان علم در دنیا به دلیل این است که آینده و ثروت جامعه منوط به علم و دانش‌اندوزی است، تصریح کرد: برای تضمین آینده کشور، باید در علوم و دانایی پیشرفت کنیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: اولویت اول دانش‌آموزان درس خواندن است و باید بدانیم آنهایی که در خارج به ظاهر به فکر ما هستند، دلشان به ما نمی‌سوزد.

عاملی ادامه داد: در دنیای امروز ، اصل بر رقابت است و هرکس به فکر پیشرفت خود باشد موفق خواهد بود و اگر خودمان به فکر خودمان نباشیم، کسی به ما دلسوزی نخواهد کرد.

وی با اشاره به وسعت ایران در دوره صفویه و از دست رفتن بخش زیادی از اراضی کشور در دوره‌های بعد از آن گفت: دوران پهلوی جزو خیانت‌بارترین دوره‌هاست و در آن دوران بخشی از اراضی کشور (کوه آرارات) را به ترکیه واگذار کردند. در آن سوی کشور هم بخشی از سرچشمه‌های هیرمند را به افغانستان دادند و الان در آن منطقه مشکل آب داریم.

استاندار اردبیل با اشاره به اتفاقات منجر به جدایی بحرین ادامه داد: یک حکومت یا باید متکی به مردم باشد و یا به خارجی‌ها و اگر به خارجی‌ها وابسته باشد، مجبور است طبق گفته آنها اراضی کشور را تقسیم کند.

عاملی ادامه داد: اتفاق مبارکی که در دهه فجر رخ داد، اتکا کشور به مردم بود کما اینکه در جنگ تحمیلی نیز یک وجب از خاک را واگذار نکردیم زیرا حاکمیت به مردم تکیه کرد.

وی افزود: اکنون حاکمیت پشتیبان مردم است و مردم نیز خواسته‌ها و مطالباتش از حکومت را بیان می‌کند اما اعتراض و بیان مطلب از شبکه‌های خارجی که قصد تفرقه افکنی در کشور را دارد، روش درستی نیست.

با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت آموزش اظهار کرد: متاسفانه وضعیت درسی دانش‌آموزان مناسب نیست و مدیران و مسئولان آموزش و پرورش و مدارس برای بالا بردن میانگین نمرات دانش‌آموزان باید بیشتر تلاش کنند.

استاندار اردبیل همچنین از دانش‌آموزان خواست برای ارتقای آموزش و میانگین نمره راهکار ارائه دهند و گفت: به ۱۰ نفر که در این زمینه راهکار و برنامه ارائه دهند جایزه نقدی داده خواهد شد.

اجرای سرود، قرائت میثاق نامه و تجلیل از دانش‌آموزان،بازدید از نمایشگاه عکس و دستاوردهای دانش‌آموزان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد