سرویس: استانی
کد خبر: 977
|
13:19 - 1391/08/11
نسخه چاپی

تامین 1350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کشاورزی اردبیل

تامین 1350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کشاورزی اردبیل
مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل از تامین یک هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش سبلانه ، به نقل از روابط عمومیجهاد کشاورزی استان اردبیل،عادل عبدایمانی در جلسه کار گروه توسعه کشاورزی گرمی اظهار داشت: این اعتبارات علاوه بر اعتبارات کارگروه‌های توسعه کشاورزی برای ترویج علمی کشاورزی، حمایت از تعاونی‌ها و خودکفایی در تولیدات کشاورزی استان هزینه خواهد شد.

وی تصریح کرد: روند اجرای طرح‌های کشاورزی در استان اردبیل روانتر و آسانتر می‌شود.

این مسئول به تصویب 3 هزار و 400 طرح کشاورزی در کار گروه‌های توسعه کشاورزی استان اردبیل اشاره کرد و افزود: از زمان فعالیت کارگروه‌های توسعه کشاورزی استان 180 میلیارد ریال اعتبار با اشتغال‌زایی 5 هزار و 200 نفر در قالب طرح‌های مصوب تخصیص یافته است.

عبدایمانی در بخش دیگری از سخنان خود محصول عدس گرمی را در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان اردبیل، محصولی ارگانیک با ارزش غذایی بالا دانست و از حمایت اداری و مالی سازمان جهاد کشاورزی استان از ایجاد کنندگان صنایع بسته‌بندی این محصول برای ارائه به بازارهای داخلی خبر داد.

به گزارش فارس، نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه احیای کشاورزی و دامپروری در گرمی را برای توسعه و پیشرفت این شهرستان ضروری دانست.

حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی‌اصل با اشاره به مطالعه احداث هفت سد در حوزه رودخانه‌های مرزی و در حال احداث بودن چند سد بزرگ در گرمی، اظهار امیدواری کرد با تکمیل این پروژه‌ها از خروج منابع عظیم آب از مرزهای گرمی جلوگیری شود.

وی همچنین به منظور ایجاد اشتغال و تولید برای مرزنشینان گرمی خواستار همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گرمی در واگذاری اراضی حاشیه رودخانه مرزی بالهارود به کشاورزان بومی شد.

موسوی‌اصل بیان داشت: پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای کشاورزی و دامداری راکد، بازسازی و احداث جاده بین مزارع، احداث کشتارگاه صنعتی در گرمی و واگذاری شهرک دامپروری این شهرستان به بخش خصوصی برای توسعه کشاورزی در گرمی ضرورت دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد