سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97748
|
12:09 - 1401/11/18
نسخه چاپی

امام جمعه اردبیل خواستار کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه شد

امام جمعه اردبیل خواستار کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه شد
امام جمعه اردبیل طی پیامی از تمام هموطنان بویژه آذری‌های خواست در کنار مساعدت‌های دولت از ارسال مایحتاج زلزله زدگان مضایقه نکنند.

به گزارش سبلان ما ،آیت‌الله سیدحسن عاملی روز سه‌شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر، در پی جان‌باختن شماری از شهروندان کشورهای ترکیه و سوریه در زلزله اخیر پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: از عمق جان در غم و غصه ملت بزرگ ترکیه و سوریه مخصوصاً آسیب‌دیدگان زلزله شریک هستیم و برای جان‌باختگان، درجات عالیه و عنایات خاصه حضرت حق و برای بازماندگان، خلفیت خداوندی را مسالت دارم و از تمام هموطنان مکرم بویژه آذری‌های عزیز می‌خواهم در کنار مساعدت‌های دولت محترم جمهوری اسلامی از ارسال مایحتاج زلزله زدگان مضایقه ننمایند.

زلزله هولناک بامداد دیروز در جنوب ترکیه و شمال سوریه تلفات جانی و مالی زیادی داشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله‌زدگان از زیر آوار گسترده ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد؛ نهادهای بین‌المللی و کشورهای جهان نیز ارائه کمک‌ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند که از ایران و استان اردبیل نیز تیم های عملیاتی امداد و نجات اعزام و محموله های بشر دوستانه به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.  

 طبق اخبار رسمی تاکنون در کشور ترکیه  3381 نفر در این زلزله جان خود را از دست داده و 20416 نفر نیز مصدوم شده اند؛ همچنین 6217 بنا ویران شده است.

انتهای پیام/ ش