سرویس: اجتماعی
کد خبر: 97752
|
16:49 - 1401/11/18
نسخه چاپی

پیشکسوت انقلاب و دوران دفاع مقدس:

نهضت جهادتبیین دستاوردهای انقلاب در محلات راه‌اندازی شود

نهضت جهادتبیین دستاوردهای انقلاب در محلات راه‌اندازی شود
پیشکسوت دوران دفاع مقدس از راهیان نور و پیاده روی اربعین حسینی به‌عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی کشور نام برد و گفت: کسانیکه توفیق حضور در راهیان نور را کسب می‌کنند باید بدانند که رسالت زینبی بر عهده آنها گذاشته شده و باید بعد از معرفت‌افزایی در محضر شهدا در جامعه به تبیین و روشنگری حقایق بپردازند.

به گزارش سبلان ما ، ذکی اله خوشبخت از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ره‌آورد سرزمین نور  با بیان اینکه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، مناطق نور افشانی است، گفت: آثار تولید شده توسط زائرین راهیان نور در واقع قسمتی از گنجینه‌های نهفته در خاک است که توسط زائرین کشف و استخراج می‌شود.  

وی با بیان اینکه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مملو از معارف ارزشمندی است که نیازمند اکتشاف است، گفت: راویان راهیان نور نقش به‌سزایی در کشف و استخراج این معارف و گنجینه‌ها توسط زائرین دارند چراکه آنها می‌توانند با روایت دقیق حوادث ماندگار آن دوران، جویندگان معرفت را به سمت کشف گنجینه‌های نهفته در آن فضای معنوی بکشانند.

خوشبخت به تبیین ویژگی‌های شهدا پرداخت و گفت: شهدا افراد صالح و شایسته‌ای بودند که با گام نهادن در مسیر الهی برگزیده شدند.

وی به تفحص شهدا اشاره کرد و گفت: جریان معجزه وار شهدا هنوز هم بعد از سی و چند سال از دوران دفاع مقدس در تداوم است و شهدای گمنام در موقعیت های مختلف کشور تفحص و در جامعه جریان سازی می‌کنند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس از راهیان نور و پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی در کشور نام برد و گفت: کسانیکه توفیق حضور در راهیان نور را کسب می‌کنند باید بدانند که رسالت زینبی بر عهده آنها گذاشته شده و بعد از معرفت افزایی در محضر شهدا و  بازگشت در جامعه به تبیین و روشنگری بپردازند تا فردای قیامت شرمنده شهدا نشوند.

وی به جنگ ترکیبی دشمنان اشاره کرد و گفت: رسانه مهمترین ابزار دشمنان در این نبرد حساس و سرنوشت‌ساز است و به همین خاطر افسران جنگ نرم رسالت سنگین و خطیری در این عرصه بر عهده دارند چراکه بستر جنگ فعلی دست دشمنان است و این ما هستیم که باید با ابتکار عمل خود میدان‌داری کرده و با عمل به موقع توطئه‌های استکبار را خنثی کنیم.

خوشبخت به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: جوانانی که دیروز تحت تاثیر دشمنان به میدان امده بودند در واقع نتیجه غفلت ما از عدم انتقال معارف و روشنگری در جوانان بود و الا جوانان ما مانند جوانان دوران دفاع مقدس هستند و در موقع لزوم با صف آرایی برابر دشمنان اجازه تعدی به کشور را نخواهند داد.

وی خواستار راه‌اندازی نهضت جهاد تبیین در محلات شد و گفت: امروز ما باید با مقایسه 50 سال پیش از انقلاب اسلامی و دوران فعلی دستاوردهای انقلاب را در ذهن جوانان نهادینه کنیم تا همگان عظمت کار شهدا و انقلابیون را درک کنند.

خوشبخت پیشرفت‌های علمی و ورزشی کشور در 43 سال گذشته را یاداور شد و گفت: صنعت وابسته به آمریکا و انگلیس 50 سال پیش، امروز جای خود را قله‌های علمی دادند که توسط جوانان همین آب و خاک  فتح شده و از سرآمدان جهانی هستند.

وی رسالت خطیر 20 دستگاه و نهاد فرهنگی در کشور را متذکر شد و گفت: امروز متولیان فرهنگی کشور باید شبانه‌روز تلاش کنند تا در میدان تهاجم فرهنگی از قافله عقب نمانده و با فرهنگ‌سازی و تقویت روحیه مطالبه‌گری در کنار گفتمان‌سازی فرهنگ مقاومت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای حقیقی و مجازی از جوانان برابر تهاجمات بی امان دشمنان صیانت کنند.

این یادگار دوران دفاع مقدس از امر به معروف به عنوان یکی از مهمترین سلاح های رزمندگان در جنگ ترکیبی نام برد و گفت: فرهیختگان و نخبگان کشور باید با راه‌اندازی اتاق فکر نسبت به شناسایی معروفات  عصر حاضر اقدام و با طرح‌ریزی عملیات‌های پیچیده همراه با ذائقه نسل جوان به مقابله با منکراتی که دشمنان با زرق و برق رسانه‌ای درصدد نفوذ در اذهان نوجوانان و جوانان هستند مقابله کنند.

وی در پایان سخنان خود با انتقاد شدید از صدا و سیما گفت: امروز لازم است صدا و سیما به عنوان مرجع رسمی و ملی کشور از خواب غفلت بیدار شده و با تولید آثار فاخر، پرمحتوا و جذاب با همراهی سایر رسانه‌ها در راستای جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد