سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97761
|
10:01 - 1401/11/19
نسخه چاپی

نگاهی به غرفه اردبیل ۲۰۲۳ در نمایشگاه گردشگری

نگاهی به غرفه اردبیل ۲۰۲۳ در نمایشگاه گردشگری
شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور در نمایشگاه بین المللی تهران و غرفه ویژه اردبیل گشایش یافت.

به گزارش سبلان ما،  غرفه ویژه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور در تهران امسال به اردبیل اختصاص یافته که با استقبال خوب بازدیدکنندگان روبه شده است ؛ دلیل برپایی این غرفه میزبانی اردبیل از رویداد ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است.

کارشناسان معتقدند انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال2023، فرصتی مناسب برای توسعه گردشگری این استان خواهد بود؛ شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در حاشیه این نمایشگاه گفته است: در این نمایشگاه بیش از 200 مشارکت کننده حضور یافته اند که فرصت خوبی برای نمایش و معرفیِ ظرفیت های گردشگری و طبیعی- تاریخی اردبیل به جهان است.


محمدی ادیب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تاکید دارد : از فرصتِ این نمایشگاه بهترین بهره را خواهیم برد و صنایع دستی و ظرفیت های گردشگر پذیری در استانمان  را به خوبی نمایش خواهیم داد. 

اردبیل از ماه‌ها قبل خود را برای “رویداد اردبیل 2023” آماده می‌کند، کمیته‌های ستاد استانی رویداد از قبل مشخص شد و اعضای این کمیته‌ها در راستای اهداف کلی ستاد برنامه‌های خود را اجرا می‌کنند.

طبق اعلام استاندار اردبیل 7 هدف عمده برای  “رویداد اردبیل 2023”  تعیین شده که معرفی اردبیل به عنوان برند گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی، افزایش سهم گردشگری خارجی و استفاده از ظرفیت هویت تاریخی و فرهنگی اردبیل که اشتراکات بسیاری با کشورهای عضو اکو دارد از جمله اهداف هستند.

به گفته عاملی تعریف بسته‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، توجه به اقتصاد گردشگری و افزایش درآمد این صنعت، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تولید محتوا در مورد اردبیل و پخش آنها نیز از اهداف دیگر ستاد استانی رویداد اردبیل 2023 هستند.

 غرفه ویژه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته کشور در تهران، دیروز گشایش یافت.

انتهای پیام/ ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد