سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 97831
|
19:05 - 1401/11/24
نسخه چاپی

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان اردبیل:

ائمه جماعات زیبایی های اسلام را به دانشجویان منقل کنند

ائمه جماعات زیبایی های اسلام را به دانشجویان منقل کنند
رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای استان اردبیل به نقش ائمه جماعات در جهاد تبیین و روشنگری دانشجویان اشاره کرد و گفت: محبت و دوستی رمز موفقیت ائمه جماعات د محیط های دانشجویی در انتقال ارزش ها به جوانان است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام مظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل عصر امروز در همایش ائمه جماعات دانشگاهها و خوابگاههای دانشجویی استان اردبیل گفت: هم اکنون ۵۵ مورد نماز جماعت به صورت روزانه در حال برگزاری است و بیشترین میزان نیز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی با بیان اینکه ائمه جماعات دانشگاه ها صرفا امام جماعت برای اقامه نماز نیستند گفت: در کنار آن باید به بحث مشاور و رابط فرهنگی و مذهبی نیز ایفای نقش کنند و حتی باید حضور در خوابگاه‌ها و تبلیغ چهره به چهره را نیز در دستور کار قرار دهند.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در یک سخنرانی برای ائمه جماعات بر نقش فرهنگی و اجتماعی روحانیون تاکید کرده و گفته است:  انتظار حضور ائمه جماعات در خوابگاه‌ها میان دانشجویان بیش از پیش مورد انتظار است.

وی گفت: به طور میانگین حدود ۱۰ هزار دانشجوی خوابگاهی در دانشگاه‌های استان اردبیل وجود دارد که از این میزان نزدیک به ۴ هزار دانشجو در مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه محقق اردبیلی هستند و این ظرفیت بزرگی است که باید مورد استفاده قرار گیرد بنابراین علاوه بر ائمه جماعات حتی از طلاب دارای پرونده حوزه‌های علمیه هم به عنوان مبلغ دعوت می‌شود.

حجت الاسلام حسنی گفت: اگر به سیره نبوی نگاهی کنیم، محبت و رفتار صمیمانه الگوی رفتاری نبی مکرم اسلام بوده و ائمه اطهار(ع) بر محبت و احترام در دین تاکید کرده اند و رمز موفقیت پیامبر اکرم(ص) نیز اخلاق نیکو و محبت به مردم بود که توانست مردم را به خود جذب کند لذا باید ائمه جماعات هنر به خرج دهند و باید اخلاق حسنه و احترام به دانشجویان، آن‌ها را به سوی دین جذب کنند.

وی گفت: امروز ما چندین هزار جوان دانشجو را در اختیار ائمه جماعات قرار می‌دهیم که توفیق بزرگی است و باید در این فرصت با محبت و دوستی معارف دین اسلام را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی به فتنه ها نیز اشاره کرد و گفت: فتنه هر زمان وجود دارد و در طول زمان و تاریخ ثابت شده است و امروز بسیاری از دشمنان ایران اسلامی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دین اسلام فتنه انگیزی می‌کنند لذا باید به وظیفه خود آگاه باشیم و این وظیفه ما صرف اقامه نماز نیست و باید در کنار آن اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه امروز به شدت نیازمند جهاد تبیین هستیم گفت: باید ائمه جماعات در این خصوص با احترام و محبت، معارف و زیبایی‌های دین اسلام را به دانشجویان  انتقال دهند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد