سرویس: سیاسی
کد خبر: 97913
|
08:21 - 1401/12/02
نسخه چاپی

یادداشت؛

سناریوهای بی‌پایان

سناریوهای بی‌پایان
هدف پنهان امریکا و رژیم صهیونیستی از اعلام حضور رهبر القاعده در ایران جز ترور جز سردار قاانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نبود چراکه امریکا و رژیم صهیونیستی از نفوذ سپاه قدس در منطقه و تغییر معادلات نظامی خاورمیانه هراس دارند.

به گزارش سبلان ما ، آرمان سعیدی تحلیلگر مسائل سیاسی به تبیین سناریوهای جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه پرداخت و نوشت: ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا چند روز پیش اعلام کرده بود سیف‌العدل رهبر جدید القاعده در تهران حضور دارد، ادعایی که با واکنش امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه نیز مواجه شده بود؛ اما بعد از دو روز، القاعده با انتشار ویدئویی از ایمن الظواهری ماهیت امریکا از این اعلام خبر را تا حدودی بر ملا کرد.

اما هدف پنهان امریکا و رژیم صهیونیستی از اعلام این ادعا چیزی نبود جز ترور جز سردار قاانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران چراکه امریکا و رژیم صهیونیستی از نفوذ سپاه قدس در منطقه و تغییر معادلات نظامی خاورمیانه هراس دارد.

 باتوجه‌به اعتراضات داخلی در سرزمین‌های اشغالی که ادامه‌دار است و اقدامات نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی که موجودیت این رژیم اشغالگر را به مخاطره انداخته است، 

بنابراین، می‌توان گفت: پشت ماجرای حمله هوایی بامداد یکشنبه رژیم صهیونیستی به دمشق ترور فرمانده سپاه قدس سردار قاآنی بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که سردار قاانی در این حملات ترور شد.

این خبر از سوی ایران تکذیب شد؛ بنابراین امریکا با اعلام‌حضور سیف‌العدل در ایران و متهم‌کردن بی‌اساس تهران در حمایت از تروریسم و گسترش جنگ‌های نیابتی با همکاری رژیم صهیونیستی به دنبال مرتبط کردن حضور سیف‌العدل رهبر جدید القاعده در ایران به دنبال توجیه ترور فرمانده سپاه قدس، سردار قاآنی بود تا در افکار عمومی مردم جهان سند و مدرکی برای این اقدام فراهم کند.

 همان گونه که رئیس‌جمهور پیشین امریکا با ترور سردار شهید سلیمانی این اقدام را صورت داد که سپاه قدس در صدد حمایت از تروریسم است ادعاهایی که تا به اینجا در افکار عمومی جهان جز تحقیر رئیس‌جمهور پیشین امریکا منفعتی نداشته است.

از سوی دیگر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به  دمشق را می‌توان پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله به نفتکش اسرائیل در خلیج‌فارس دانست که نتانیاهو ادعا کرده بود این اقدام از سوی ایران صورت‌گرفته است و پایگاه نظامی امریکا در دیرالزور در شمال شرق سوریه میدان نفتی العمر نیز مورد حمله قرار گرفته بود.

از سوی دیگر نیز اخراج نمایندگان رژیم صهیونیستی از نشست سران اتحادیه آفریقا که تل‌آویو این اقدام را هم به ایران نسبت داده بود، در واقع رژیم صهیونیستی به خیال خود با این اقدام، پاسخ ایران را داده است.

بلومبرگ رسانه امریکا اعلام کرده بود که ایران غنی‌سازی اورانیوم را به ۸۴ درصد رسانده است و بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در تماس تلفنی با امیر عبداللهیان اعلام کرده بود که تهران بایستی فوراً با آژانس بین‌الملل اتم همکاری کند؛ بنابراین حملات هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق را می‌توان آغاز درگیری جدی در منطقه خاورمیانه دانست.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد