سرویس: سیاسی
کد خبر: 97930
|
20:54 - 1401/12/03
نسخه چاپی

یادداشت:

خسارت ها و خیانت‌های روباه پیر

خسارت ها و خیانت‌های روباه پیر
خساراتی که از جانب انگلیس پلید برپیکره ایرانیان وارد آمده بسیار بیشتر از آن است که بتوان با عدد و رقم محاسبه کرد و جبران چنین خسارتی را تنها با نابودی نظام سرمایه‌داری و صهیونیسم بین‌الملل می‌توان جبران کرد.

به گزارش سبلان ما ، مهدی جدی فعال رسانه ای اردبیل در یادداشت خود به بازخوانی جنایات انگلیس در حق ملت ایران در دهه های گذشته پرداخت و نوشت: با بررسی اولیة موارد ذیل می‌توان گفت، خساراتی که از جانب آن دولت منحوس انگلیس برپیکره ایرانیان وارد آمده بسیار بیشتر از آن است که بتوان با عدد و رقم محاسبه  کرد.

 جبران چنین خسارتی  تنها با نابودی کامل نظام سرمایه داری، پایان ظلم و استکبار در جهان و خشکاندن ریشه صهیونیسم بین الملل می توان جبران کرد.

جدا کردن افغانستان از ایران در سال ۱۸۵۷ براساس پیمان پاریس، تحمیل قرارداد رویتر (۱۸۷۲) که بر اساس آن، ایران به مدت ۷۰ سال کاملا به انگلستان فروخته شد، ایجاد فرقه‌های ضاله بابیت و بهائیت به قصد انحطاط مذهبی در ایران  در کنار تجزیه و تقسیم بلوچستان ایران در سال ۱۸۸۷ به منظور امنیت بخشیدن به سرحدات هند و به عنوان کمربند دفاعی جنوب غربی هند که مستعمره انگلیس به شمار می‌رفت از جمله خیانت های انگلیس در حق ملت ایران است.

 نقش تاریخی انگلیس در ترویج مواد مخدر در ایران که از سوی «برادران شرلی» در دوره صفویه دنبال گرفته شد هیچگاه از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد چراکه این اقدام منجر به ترویج اعتیاد در انواده های ایرانی شد بطوریکه تریاک به عنوان یک داروی خانگی جای خود را در میان ایرانیان باز کرد و در نهایت نیز قرارداد تالبوت (انحصار توتون و تنباکو) به ایران تحمیل شد.

 تحمیل قرارداد لاتاری (تاسیس قمارخانه) به ایران از سوی میرزا ملکم خان،تحمیل قرار داددارسی به ایران برای اکتشافات، استخراج و غارت منابع نفتی در سال ۱۹۰۱، به انحراف کشاندن انقلاب مشروطیت و زمینه چینی برای اعدام آیت الله شیخ فضل الله نوری،تحمیل قرار داد ۱۹۰۷ که بر اساس آن ایران بین انگلستان و روسیه تقسیم شد از جمله سیاست های پلید انگلیس برای دستیابی به منافع خود در ایران بود.

ملت ایران با گذشت تاریخ و افشای حقایق هیچگاه عوامل قحطی بزرگ سال های 1919-1917 که بی تردید بزرگ ترین فاجعه در تاریخ ایران است را نخواهد بخشید چراکه این قحطی ناشی از سیاست‌های بازرگانی و مالی بریتانیا بود.

طی این قحطی نزدیک به 40 درصد از جمعیت ایران (یعنی حدود 8 تا 10 میلیون نفر) به کام مرگ رفتند و انگلیسی‌ها که در آن زمان ایران را اشغال کرده بودند نه تنها برای کاستن از شدت قحطی کاری انجام ندادند، بلکه با خرید گسترده غله و مواد غذایی در ایران، وارد نکردن غذا از هند و بین النهرین، ممانعت از ورود غذا از ایالات متحده و اتخاذ سیاست‌های مالی از جمله نپرداختن درآمدهای نفتی به ایران، قحطی را شدت بخشیدند و عامل اصلی تشدید و طولانی شدن قحطی ای شدند که منجر به مرگ میلیون‌ها ایرانی شدند.

 تحمیل قرار داد ۱۹۱۹ که طی آن شمال ایران زیر سلطه انگلستان قرار گرفت و همچنین  حمایت و پشتیبانی از کودتای رضاخان نیز همچون لکه ننگینی بر پیشانی بریتانیای کبیر می‌درخشد.

فراهم کردن مقدمات فراررضاخان و تشکیل سلسله پهلوی برای تداوم غارت و چپاول منایع ایران،  همراهی آمریکا برای راه اندازی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کنار توطئه جدایی کامل بحرین از ایران و سنگ اندازی های متعدد در مسیر انقلاب ملت ایران هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

سرقت اشیای عتیقه ایران و پشتیبانی از غارت‌گران میراث ملی ایرانیان و نگهداری آن‌ها در موزه‌های بریتانیا و فروش برخی دیگر در حراجی معروف لندن نظیر ستون‌های با ارزش تخت جمشید، منشور کوروش و نیز هزاران لوح، کتیبه و منشور به جای مانده از تمدن ایران باستان، تحریک گروهک‌ها و قومیت‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نظیر خلق عرب، کومله، پان ترکیسم، جندالشیطان، کمک‌های سیاسی، تسلیحاتی و اقتصادی به رژیم بعثی عراق برای حمله به ایران و ادامه این پشتیبانی‌ها در طول 8 سال جنگ، حمایت بی‌پرده و مستمر از اشخاص، گروهک‌ها و براندازان جمهوری اسلامی در ۳۳ سال گذشته نظیر بنی‌صدر، منافقین، ملی مذهبی‌ها، اصلاح‌طلبان معاند و هدایت آشوب‌های 18 تیر 78 و اغتشاشات پس از انتخابات نهم ریاست جمهوری(فتنه 88) ازطریق سفارتخانه‌، شبکه‌های رسانه‌ای همچون بی‌بی‌سی، برنامه‌ریزی،حمایت و هدایت تحریم‌های بین‌المللی علیه ملت ایران در طول 33 سال گذشته از جمله جنایات مشهود انگلیس در حق ملت ایران است که جوانان امروز نیز به آن واقف هستند.

ملت ایران امروز پس از 44 سال از انقلاب اسلامی فضاسازی‌های مستمر رسانه‌ای بنگاه‌های سخن پراکنی نظیر بی‌بی‌سی و شبکه‌های مختلف رسانه‌ای فارسی زبان در جهت براندازی و تخریب چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی در افکار عمومی جهان و تلاش برای نابودی فرهنگ و هویت غنی ملت عزیز ایراان را فراموش نخواهد کرد.

آموزش و تجهیز و پشتیبانی از بمب‌گذاری و دیگر اقدامات تروریستی در خوزستان، حرم مطهر رضوی، سیستان و بلوچستان، حسینیه شیراز و نیز ترور شهیدان لاجوردی و صیاد شیرازی در طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی و خصوصاً پس از اشغال افغانستان و عراق، طراحی، آموزش، تجهیز و پشتیبانی از تروریست‌ها برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران همچون شهیدان علیمحمدی، شهریاری و دکترعباسی (رئیس فعلی سازمان انرژی اتمی) از جمله موارد مهمی است که توسط خودشان بارها اذعان شد.

خساراتی که از جانب  انگلیس پلید برپیکره ایرانیان وارد آمده بسیار بیشتر از آن است که بتوان با عدد و رقم محاسبه کرد و جبران چنین خسارتی را  تنها با نابودی نظام سرمایه‌داری و صهیونیسم بین‌الملل  می‌توان جبران کرد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد