سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 97935
|
14:18 - 1401/12/03
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی جذب می شوند

۱۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه محقق اردبیلی جذب می شوند
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از جذب ۱۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تحصیلات ویژه به این دانشجویان در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های دانشگاه محقق اردبیلی است.

به گزارش سبلان ما ، اسماعیل چمنی عصر چهارشنبه در جمع اساتید دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا با جذب دانشجویان خارجی، فرصت بیشتری را فراهم کنیم تا ظرفیت‌های علمی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی کشورمان به دنیا معرفی شوند.

وی تصریح کرد: برای نیم سال دوم سال تحصیلی جاری بیش از ۱۰۰ دانشجوی خارجی در رشته‌های مختلف و در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه محقق اردبیلی پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از تدوین آئین‌نامه جذب دانشجویان خارجی خبر داد و گفت: تغییر و اصلاح برخی مقررات آموزشی و ارائه تحصیلات ویژه به این دانشجویان در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های دانشگاه محقق اردبیلی است.

چمنی افزود: این دانشجویان بیشتر با درخواست مستقیم به دانشگاه یا کارگزاری‌های جذب دانشجو مورد پذیرش قرار گرفته و مراحل ثبت‌نام آنها انجام شده است.

وی برخورداری این دانشجویان را از امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد و خاطرنشان کرد: با صدور کارت شناسایی برای این دانشجویان، سعی می‌کنیم تا آنها از امکانات دانشگاه از قبیل کتابخانه مرکزی، سایت کامپیوتر، سرو سرویس، خوابگاه و سالن‌های ورزشی استفاده کنند.

چمنی با بیان اینکه توجه به مهارت‌افزایی دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی جز اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های اصلی است، اضافه کرد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه نیز می‌توانند در این دوره‌های آزاد و مهارتی دانشگاه شرکت کرده و از مزایای آن استفاده کنند.

وی جذب حداکثری دانشجویان بین‌المللی از کشورهای مختلف را سیاست این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده اعلام کرد و ادامه داد: دانشجویان خارجی با حضور و تحصیل در کشور ما با توجه به شناختی که از جمهوری اسلامی ایران به دست می‌آورند، می‌توانند بعد از دانش‌آموختگی و بازگشت به کشورشان به عنوان یک سفیر فرهنگی عمل کنند.

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تلاش ما بر این است تا تحقق دیپلماسی علمی و فرهنگی کشورمان را با کشورهای همسایه با جذب دانشجویان تحققی عینی ببخشیم و در این زمینه به توسعه این دیپلماسی نیاز داریم.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: با برنامه‌ریزی مناسب علاوه بر جذب دانشجویان، می‌توانیم در تبادل اساتید بین دانشگاه‌های مختلف کشورمان با دانشگاه‌های دیگر دنیا شایسته عمل کرده و این ظرفیت را بیش از گذشته تقویت کنیم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد