سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97987
|
15:39 - 1401/12/08
نسخه چاپی

مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان:

اختتامیه کنگره شعر ترکی «ایران دل» نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود

اختتامیه کنگره شعر ترکی «ایران دل» نیمه دوم اسفند برگزار می‌شود
مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان از ارسال 220 اثر ادبی به کنگره سراسری شعر ترکی «ایران دل» خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه این کنگره نیمه دوم اسفندماه در اردبیل برگزار می شود.

به گزارش سبلان ما ،قاسم مزینمسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبی بعد از ظهر امروز  در جمع خبرنگاران به  کنگره سراسری شعر ترکی «ایران دل» اشاره کرد و گفت: ۲۲۰ اثر از ۱۳۲ شاعر از داخل و خارج کشور به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

شاعران با توجه به عشق و علاقه‌ای که به میهن عزیزمان دارند با الهام از سه بیت مشهور حکیم نظامی گنجوی در ستایش ایران (چونکه ایران دل زمین باشد / دل ز تن به بود یقین باشد)، با ارسال شعرهایی در قالب‌های عروضی، هجایی و آزاد، استقبال شایسته‌ای از کنگره به عمل اوردند.

وی افزود: شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و هلند به دبیرخانه این جشنواره شعر فرستاده اند و بیشترین مشارکت به ترتیب از استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی و تهران است و از بین کشورهای خارجی نیز جمهوری آذربایجان بیشترین آثار را به خود اختصاص داده است.
مزین ادامه داد: داوری آثار کنگره توسط استادان برجسته انجام می‌شود و اختتامیه و اعلام شعرای منتخب در نیمه دوم اسفندماه هم‌زمان با بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در اردبیل برگزار خواهد شد.

به گفته مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل، آثار برگزیده در قالب کتاب مجموعه شعر «ایران دل» با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد