سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 97994
|
19:05 - 1401/12/08
نسخه چاپی

36 اثر تاریخی اردبیل در انتظاز ثبت در فهرست آثار ملی

36 اثر تاریخی اردبیل در انتظاز ثبت در فهرست آثار ملی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تهیه و ارسال پرونده 36 اثر فرهنگی و تاریخی برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال 1401 خبر داد.

به گزارش سبلان ما ، حسن محمدی‌ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیG عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت : پرونده ۳۶ اثر تاریخی و فرهنگی استان اردبیل برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال ۱۴۰۱ آماده و به وزارتخانه ارسال شده است.

وی افزود: این پرونده‌ها در چهار حوزه میراث طبیعی، ناملموس، غیرمنقول و منقول تهیه شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۶ پرونده در حوزه آثار منقول قرار دارد و شامل اشیا کشف شده از جمعه مسجد، خانه مروج و مجموعه چینی‌های اردبیل است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: در حوزه آثار طبیعی نیز پرونده‌های دریاچه شورابیل، درخت گردوی کهن‌سال روستای گیله‌وار، درخت گلابی روستای می‌خوش گرمی و دو درخت ارسی روستای کزج برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده‌اند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین ۷ اثر منقول از جمله ۶ تپه و محوطه در شهرستان نیر و یک محوطه در پارس‌آباد و ۸ اثر ناملموس جزو سایر پرونده‌های ارسالی برای ثبت در فهرست آثار ملی در سال ۱۴۰۱ هستند.

منبع: روابط عمومی میراث فرهنگی

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد