سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98003
|
00:22 - 1401/12/10
نسخه چاپی

زندگی‌نامه شهید حسن حکیم‌پور

زندگی‌نامه شهید حسن حکیم‌پور
در وصیت نامه شهید حکیم‌پور آمده است: ما مى‌رويم به ديدار حق براى وصل به عالم جاويدان. ما مى‌رويم و مى‌ميريم اما زير ذلت نمى‌رويم ما مى‌جنگيم و ريشه افراد خور و خواب و  شهوت  را  مى‌كنيم و سر میلياردرهاى  خون‌ريز را بر باد مى‌دهيم توطئه‌گران اخلال‌گران دشمنان اقتصادى سازمان‌هاى تخدير عقائد فكرى و فرهنگى را نابود مى‌كنيم و كشور وسيع و بزرگ ايران را به بلندى عظمت و شكوه و كرامت و اسلاميت و تعليم و تعلم مى‌رسانيم.

به گزارش سبلان ما ، شهیدحسن حكیم‌پور در اول اردیبهشت ماه سال 1347 در اردبیل متولد شد . نام پدر وی اذن‌اله بود.  

 شهیدحسن حكیم‌پور در زمان انقلاب 10 ساله بود و با اینکه بسیاری از مسائل به نظرش نمی‌رسید ولی همواره عکس امام را دوست  داشت و زمانی که در رادیو و یا تلویزیون امام سخنرانی می کرد به حرفهایش گوش می کرد . به کلاس قرآن می رفت به طوری که بهترین قاری شده بود و در تمام مجالس سخنرانی شرکت می کرد. اوعضو اصلی انجمن اسلامی در مدرسه بود و برای دیگران سخنرانی می کرد . بیشتر فعالیتهای وی به علت کوچکی سن بعد از انقلاب شروع شد و در مدرسه همواره با منافقان به مبارزه بر می خواست و ماهیت آنان را افشا می کرد و در خیابان ومحله هر کسی مخالف انقلاب حرف می زد به شدت با وی به مبارزه برمی‌خواست.

 زمانی که در بسیج دانش آموزی اسم نوشت اولین بار در سال 62 به جبهه خوزستان رفت در حالی که 15 ساله بود و بعد از باز شدن مدارس دوباره بر گشت و در مدرسه اسم نوشت .در سال 63 از رشته معارف اسلامی دانشگاه آزاد قبول شد و مشغول تحصیل شد. سرانجام شهید حسن حکیم پور در بیست و یکم بهمن ماه سال 1364 در عملیات والفجر 8 ود ر منطقه اروند رود که از طریق بسیج به این منطقه اعزام شده بود به درجه رفیع شهادت رسید 

پیکر مطهر این شهید والامقام در آرامستان غریبان اردبیل به خاک سپرده شده است.

وصیت نامه شهید:

«و شايد آخرين سخن من»

دنياى فانى مى‌گذرد و اين عمل ماست كه پيش انسانها باقى مى‌ماند و شایسته است ما را كه اين دار گذر به ياد خدا باشيم و از چشمه مواج واقعيت‌ها و حقايق سر درآوريم و با شعور مرموز «وحى » اتصال يابيم و با اتصال به سجايا و مكارم اخلاقى جان خود را به طبق اخلاص بگذاريم .

بگذار كسانى كه منفور در نزد خدا هستند مردمان دنيا را زجر و شكنجه دهند، بگذار هابيل‌ها كشته شوند، بگذار دل ها شكسته شوند بگذار خون‌ها جارى شود بگذار ايتام بى‌سرپرست بمانند، بگذار انسانهاى پليد درخت انسانيت را از ريشه بخشكانند، بگذار ما قطعه قطعه شويم بگذار قابيليان دهر بر محمديان زمان بشورند و آنان را در شعوب بفشارند، بگذار سرها بر نيزه‌ها شود و حقوق حقه على‌ها، حسين‌ها بر باد شود بگذار زنان با زيور آلات سوار بر اسب هاى زرين با هيبتى فريبنده در سنگ‌فرشهاى خيابان قدم بردارند، بگذار ميثم‌ها زبان بريده شوند و بگذار ما با درد و انكسار قلب كشته شويم.

 اما سرانجام ابابيل با سجيل به بدرقه‌آنان خواهد رفت و آنان را مأكول‌خواهند ساخت و ابرهه ها، حجاج ها، معاويه‌ها، ابوجهل‌ها، خسرو پرويزها، نرون‌ها، آتيلاها ، چنگيزها ، داريوش ها ، هيتلرها ، كيس‌ها ، كارترها ، ريگان‌ها ، گورباچف‌ها ، برژنف‌ها ، استالين‌ها ، قلدرهاى سپيد كوهى به سزاى اعمالشان خواهند رسيد.

 ما مى‌رويم كه به واقعيت محض انسانيت اسلامى عينيت ببخشيم و معلوليت روحانى و عرفانى را در فضاى گل‌خون ايران بر پا سازيم و ما مى‌رويم كه خون شهداى سنگرهاى خونين كربلا را از حلقوم ستمگران و خونخواران بستانيم.

آرى ما مى‌رويم به ديدار حق براى وصل به عالم جاويدان. ما مى‌رويم و مى‌ميريم اما زير ذلت نمى‌رويم ما مى‌جنگيم و ريشه افراد خور و خواب و  شهوت  را  مى‌كنيم و سر میلياردرهاى  خون‌ريز را بر باد مى‌دهيم توطئه‌گران اخلال‌گران دشمنان اقتصادى سازمان‌هاى تخدير عقائد فكرى و فرهنگى را نابود مى‌كنيم و كشور وسيع و بزرگ ايران را به بلندى عظمت و شكوه و كرامت و اسلاميت و تعليم و تعلم مى‌رسانيم .

 ما مى‌رويم و به خون خود مى‌غلطيم تا ناموسمان، شرفمان، عزتمان، ميهنمان، مكتبمان و آرمان‌مان حفظ شود و عيب ندارد كه در راه مكتب اسلام و احياى قرآن و مفاهيم الهى آن خون بدهيم تا صحيفه‌هاى نور مواج قرآن در گستره گيتى نشر شود و حقايق هستى آشكار شود.

 اخلاق وكردار و رفتار و پندار و افكار شما در خط سير الهى منسجم شود و راه ما را ادامه دهيد تا دشمنان كوردل از ديدن سنگرهاى خونين خالى ما به وجد نيايند و شرف و عزت و عقيده شما را پامال سازند.

 با جان و دل از مكتب و ميهن خود دفاع كنيد و ضد انقلابيون و نق زنان و سرمايه‌داران خونخوار و جاسوسان ادارى و دستگاههاى دولتى و نزول‌خواران و محتكرين و ايادى بيگانه را بكوبيد و بغاه را از سرزمين ايران برداريد.

به اميد پيروزى و سربلندى اسلام و مسلمين و طنين افكندن نداى الله‌اكبر بر بلندى ارتفاعات بزرگ جهان از اندونزى گرفته تا آمريكاى‌شمالى و جنوبى و تا سيبريه و بريتانيا و آفريقاى جنوبى و برينگ و به اميد پيروزى نهائى اسلام بر كفر جهانى .


انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد