سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98004
|
00:46 - 1401/12/10
نسخه چاپی

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی:

تعیین تکلیف نیروهای غیر رسمی و معیشت کتابداران، اولویت برنامه‌های سال آینده است

تعیین تکلیف نیروهای غیر رسمی و معیشت کتابداران، اولویت برنامه‌های سال آینده است
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی از راه اندازی کمپین «هدهد سفید» در کشور خبر داد و گفت: تعیین تکلیف نیروهای غیر رسمی و حل مشکلات و دغدغه‌های معیشتی کتابداران از اولویت های این نهاد انقلابی برای سال آینده است.

مهدی رمضانیدبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی  در گفتگو باسبلان ما ، به برنامه های این نهاد فرهنگی در سال آینده اشاره کرد و گفت:تعیین تکلیف نیروهای غیر رسمی،مشکلات و دغدغه‌های معیشتی کتابداران، ساماندهی کتابخانه های در حال احداث از جمله اولویت های  نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال پیش رو است.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی جز معدود نهادهایی است که مستقیم با مردم در ارتباط است و سعی بر این است تا ارائه خدمات به مردم در کیفی‌ترین و مطلوب‌ترین شرایط انجام شود.

رمضانی سیاست راهبردی نهاد کتابخانه‌های عمومی را ارتقای کیفی ارائه خدمات به مردم در قالب شبکه گسترده کتابخانه‌ها اعلام کرد و گفت: بعد از مدارس و مساجد، کتابخانه‌های عمومی سومین شبکه گسترده کشور است که در پهنه وسیع ارائه خدمات را انجام می‌دهد.

وی مشکلات معیشتی کتابداران و پرسنل نهاد کتابخانه ها را یادآور شد و گفت:امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در سال آینده به بهبود وضعیت معیشتی کتابداران و کارکنان این نهاد کمک کرده و بحث مزایای رفاهی را نیز برقرار کنیم.

 دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومیاز اعمال ۵۰ درصد فوق‌العاده برای کتابداران خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ درصداین مبلغ اعمال شده و در سال آینده پیگیری خواهیم کرد تا مابقی نیز اعمال شود.

وی ضرورت تکمیل آمفی‌تئاتر و سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل را یادآور شد و اضافه کرد: کار اصلی ما فعالیت‌های فرهنگی و نرم‌افزاری است و سایر دستگاه‌های عمرانی، پروژه‌ها را با تأمین منابع و اعتبار مورد نیاز پیگیر هستند.

رمضانی به برنامه‌های جدید جشنواره کتابخانه رضوی اشاره کرد و گفت: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی سعی می‌کنیم تا سال آینده جشنواره با کیفیت بیشتری در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شود.

از راه‌اندازی کمپین «هدهد سفید» با هدف ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: با همکاری شبکه پویا برنامه‌های این کمپین به صورت متنوع در حال پخش است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی به فضای فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: همبستگی خوبی در حوزه فرهنگی در استان اردبیل شاهد و ناظر هستیم.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد