سرویس: اقتصادی
کد خبر: 98027
|
07:05 - 1401/12/12
نسخه چاپی

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل:

پرداخت مطالبات پنبه‌کاران اولویت ما است

پرداخت مطالبات پنبه‌کاران اولویت ما است
مدیر تعاون روستایی استان اردبیل به وضعیت مطالبات پنبه‌کاران استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های مسئولان استان بخشی از مطالبات پنبه‌کاران اردبیل پرداخت شده و مابقی نیز بزودی پرداخت می‌شود.

ابوالفضل دشتبانی مدیر تعاون روستایی استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما، به وضعیت مطالبات پنبه‌کاران استان اردبیل اشاره کرد و گفت:با تلاش‌های مسئولان استان بخشی از مطالبات پنبه‌کاران اردبیل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه دی ماه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از مطالبات پنبه‌کاران منطقه مغان پرداخت شد گفت: در تلاش هستیم پیش از آغاز فصل کشت تمام مطالبات پنبه‌کاران استان را پرداخت کنیم.

دشتبانی به تعداد کارخانه‌های پنبه در استان اشاره کرد و گفت: ۹ کارخانه پنبه‌کنی در منطقه وجود دارد که علاوه بر خرید توافقی، محصول خریداری شده را پس از فرآوری و تصفیه اولیه و تبدیل کردن به محلوج و دانه پنبه به بازارهای هدف و کارخانه‌های نساجی و روغن‌کشی ارسال می‌کنند.

وی به میزان زیر کشت پنبه در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: امسال ۱۸ هزار و ۳۰۰ هکتار در منطقه مغان زیر کشت پنبه رفت که این میزان ۷۰ هزار تن وش پنبه استحصال شد.

 مدیر تعاون روستایی استان اردبیل به مشکلات پنبه‌کاران اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته سطح زیر کشت پنبه در منطقه مغان ۲۰ هزار هکتار بود  ولی به علت جایگزین شدن محصولات دیگر، سطح زیر کشت این محصول کاهش یافت است.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد