سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98042
|
19:47 - 1401/12/13
نسخه چاپی

با حضور وزیر بهداشت و درمان انجام گرفت:

آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل

آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل
عملیات اجرایی احداث فاز نخست بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل با ظرفیت ۵۴۰ تخت با حضور وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل آغاز شد.

به گزارش سبلان ما ، کلنگ ساخت این مگاپروژه دو سال پیش به زمین زده شد اما به علت مشخص نبودن محل اعتبارات مورد نیاز، معطل مانده بود که با تصمیم مسئولان محلی و استانی، بودجه آن از محل تهاتر نفت و ماده ۲۳ قانون بودجه، تامین خواهد شد.

اعتبار پیش بینی شده برای تکمیل فاز نخست این بیمارستان، ۴۸۵ میلیارد تومان و مدت زمان ساخت، ۴ سال است البته وزارت بهداشت امروز ۵۰ میلیارد تومان برای آغاز این پروژه تخصیص داد.

بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی اردبیل توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ساخته خواهد شد.

علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ظهر شنبه در آئین آغاز فاز اول عملیات اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل اظهار کرد: باید به سرعت این بیمارستان‌های فرسوده را با جایگزینی بیمارستان‌های جدیدالاحداث برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم آماده کنیم.

وی عقب ماندگی‌های زیرساختی حوزه بهداشت و درمان استان اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: این ضعف و کاستی باید با برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: در حالی که ما در این استان نیاز به سه هزار و ۷۰۰ تخت بیمارستانی داریم اما از این تعداد تنها ۲ هزار و ۴۰۰ تخت با استهلاک بالا مهیاست.

محمدیان اردی افزود: در کرونا و شرایط حاد مسمومیت دانش آموزان در روزهای اخیر کمبود تخت بیمارستانی و ضرورت نوسازی آن بیشتر احساس شد که انتظار می‌رود بیش از گذشته در این حوزه اقدامات مؤثر انجام شود.

وی مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا را در احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی یادآور شد و بیان کرد: قرار است با ۱۴ همت از محل تهار نفت این بیمارستان احداث و راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به بخش‌های مختلف این بیمارستان شامل جراحی و داخلی اشاره کرد و گفت: افق ۱۰ تا ۲۰ ساله در تکمیل این بیمارستان در نظر گرفته شده و امیدواریم فاز به فاز با تدارک زیرساخت‌ها این مجموعه بیمارستانی به بهره برداری برسد.

 

استاندار اردبیل هم در این آئین با اعلام اینکه استان در حوزه‌های مختلف دچار عقب ماندگی تاریخی است، گفت: کارهای خوبی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه سلامت آغاز شده است و نمونه آن تامین سه دستگاه ام ار آی در یک سال است.

سید حامد عاملی افزود: متاسفانه اردبیل جزو قطب‌های سرطان در کشور است و دستگاه موجود کفاف نیاز را نمی‌کند و برای تامین تعدادی دستگاه وارداتی کارهایی انجام گرفته است و استان اردبیل امسال در حوزه سلامت، با توجه به اقدامات انجام گرفته، سال بی‌نظیری را تجربه کرد.

سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: استان اردبیل از نظر تعداد تختخواب بیمارستانی از سایر استانها عقب است و راه آهن این استان نیز نزدیک به ۲۰ سال است به سرانجام نرسیده است و برای تکمیل زیرساخت‌های استان، باید سراغ فرماندهان دفاع مقدس که امروز در قرارگاه خاتم الانبیا مجاهدت می‌کنند، برویم.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد