سرویس: حوزه و دانشگاه
کد خبر: 98073
|
14:13 - 1401/12/16
نسخه چاپی

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

زیست‌بوم فناوری استان اردبیل توسعه می‌یابد

زیست‌بوم فناوری استان اردبیل توسعه می‌یابد
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل از توسعه زیست‌بوم فناوری استان خبر داد و گفت: سال آینده شاهد فعالیت 63شرکت دانش بنیان در استان اردبیل خواهیم بود.

به گزارش سبلان ما، یوسف عباس‌پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل ظهر امروز در رویداد تا ثریا به اهمیت رویدادهای فناورانه در استان اشاره کرد و گفت: گسترش زیست بوم فناوری استان اردبیل مهمترین نتیجه برگزاری رویدادهای فناورانه است.

وی به رویداد تانا اشاره کرد و گفت: رویدادهای فناورانه که منجر به حمایت سرمایه گذاران از ایده‌های فناورانه و تبدیل محصولات دانش بنیان به ثروت می شود مورد استقبال پارک علم و فناوری است.

عباس‌پور از رویدادهای فناورانه به‌عنوان بسترساز تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان نام برد و گفت: با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد کاهش بیکاری جوانان در استان نیز خواهیم بود.

وی به جایگاه علم و فناوری ایران بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: با تلاش دانشمندان جوان و نخبه کشور جایگاه علمی ایران از رتبه 60 به 17 رسیده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: همه باید تلاش کنند تا مردم محصولات دانش بنیان را در سفره‌های خود احساس کنند.

وی به نتایج رویداد تانا اشاره کرد و گفت: در رویداد تانا 181 نیاز فناورانه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی احصا شد که پس از اطلاع‌رسانی عمومی 71  پروپوزال واصل شد گه از این تعداد نیز 45 طرح عملیاتی شد

عباس پور از انعقاد 14 تفاهم‌نامه همکاری با ارگان‌ها و بخش خصوصی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی شده تا 31 نیاز فناورانه استان رفع شود.

وی فرصت گفتگوی چهره به چهره سرمایه‌گذاران با فناوران را مهمترین نتیجه رویدادهای فناورانه نام برد و گفت: تعامل این دو قشر در راستای پیشبرد اهداف توسعه لازم و ضروری است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل خواستار هماهنگی متولیان استارتاپ‌ها و رویدادهای فناورانه استان با پارک علم و فناوری شد و گفت: این هماهنکی منجر به اجرای مناسب برنامه‌ها و کاهش هزینه‌های اجرایی می‌شود.

وی در پایان سخنان خود به توسعه شرکت‌های دانش بنیان داخل استان اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر گروه ارزیابی معاونت علمی ریاست جمهوری به استان 70 شرکت فناورانه طی 8 ساعت مورد بررسی قرار گرفت که با ارائه مستندات و مجوزهای لازم راه دانش‌بنیانی شدن تعدادی از شرکت‌ها هموارتر شد.

عباس پور تصریح کرد: 20 شرکت در این ارزیابی در شرف دانش بنیان شدن هستند که با تحقق این امر سال آینده شاهد فعالیت 63شرکت دانش بنیان در استان اردبیل خواهیم بود.

 

اتنهای پیام/ج

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد