سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98096
|
15:44 - 1401/12/18
نسخه چاپی

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

لزوم بهره‌مندی وکلا از فناوری‌های نوین/ عدالت محوری و امانتداری از ارکان وکالت است

لزوم بهره‌مندی وکلا از فناوری‌های نوین/ عدالت محوری و امانتداری از ارکان وکالت است
رئیس کل دادگستری استان در هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا گفت: عدالت محوری و داشتن توانمندی های علمی و بروز کردن دانش حقوقی و قضایی مولفه ای مهم است که می تواند در صدور آرای متقن از سوی قضات موثر باشد.

به گزارش سبلان ما ، به گزارش سبلان ما ، مراسم هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلا  و روز وکیل  با حضور رئیس کل دادگستری استان در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد.

 حجت الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این مراسم مناسبت های مذهبی را فرصتی مناسب برای خودسازی از معارف عظیم اسلامی دانست و گفت: امنیت، عدل و خصب به معنای آسایش و رفاه عمومی به همراه سه مقوله اوج تفکر، اندیشه و علم و مبنای قانونگذاری در هر جامعه است که مسلما بدون توجه به آن عدالت اجتماعی تحقق نمی یابد و اگر حکومتی بخواهد خود را ارزیابی کند بهترین معیار سنجش میزان موفقیت، همان سه شاخص مهم عدالت، امنیت و آسایش است.

مقام عالی قضایی استان در ادامه با اشاره به پویایی و عملکرد کانون وکلا ، ارتباط، هماهنگی، هم افزایی و تعامل بین کانون وکلا و مجموعه قضایی استان را مطلوب ارزیابی نمود و گفت: حرکت بر مدار قانون و گسترش همکاری ها بر مبنای آن موجب تحقق عدالت و جلب رضایتمندی مردم خواهد شد.

وی  خاطر نشان کرد: عدالت محوری و داشتن توانمندی های علمی  و بروز کردن دانش حقوقی و قضایی  مولفه ای مهم است که می تواند در صدور آرای متقن از سوی قضات موثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه وکلا، آراستگی ظاهر و نیز امانتداری و حفظ اسرار مردم را از دیگر شاخص های وکیل ، عنوان نمود ؛  در حکومت اسلامی رعایت شئونات اسلامی و حفظ ارزش های اسلامی در قانون مورد تأکید بوده و همه ما مکلف به رعایت آن هستیم.

مقام عالی قضایی استان با بیان اینکه رویکرد اصلی دستگاه قضایی استان بر اساس سند تحول قضایی است خاطر نشان کرد سند تحول قضایی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس محترم قوه قضائیه است لذا بر همین مبنا دستگاه قضایی استان سعی می کند بر محورهای این سند حرکت کند.

وی افزود: یکی از شاخصه  های مورد تأکید در این سند بهره مندی از فناوری های نوین در ارایه خدمت به مردم است لذا دستگاه قضایی استان و نهاد ها و مراکز وابسته به آن نیز باید تمام سعی و اهتمام خود را در بکارگیری از فناوری ها برای تسریع و تسهیل در امورات مردم باید بکار ببندند.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: از مهمترین نمود های استفاده از ظرفیت های فناوری های نوین در دستگاه قضایی و مجموعه های وابسته به آن استفاده از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ، سامانه ثنا ( ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی) و نیز استفاده از دادرسی های الکترونیکی است که برای رسیدن به نتایج مطلوبتر باید از بیش از پیش تلاش نمود.

 

 

انتهای پیام.ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد