سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98112
|
15:46 - 1401/12/19
نسخه چاپی

مدیرکل شیلات اردبیل:

ماهیان زینتی جایگزین ماهیان قرمز در نوروز شود

ماهیان زینتی جایگزین ماهیان قرمز در نوروز شود
مدیرکل شیلات اردبیل به ویژگی‌های ماهیان زینتی اشاره کرد و گفت: استفاده از جایگزین کردن ماهیان زینتی با ماهیان قرمز در نوروز کمک به حفظ اکوسیستم و محیط زیست است.

محمد اله‌بخشمدیرکل شیلات اردبیل در گفتگو باسبلان ما،برای پیشگیری از آلودگی‌های ایجاد شده توسط ماهی قرمز بهتر است مردم ماهیان زینتی را جایگزین ماهی قرمز کنند.

وی به مضرات رهاسازی ماهیان قرمز در محیط زیست بعد از نوروز اشاره کرده و گفت: ماهیان قرمز از نوع غیربومی و مهاجم کاراس بوده و توانایی از بین بردن منبع غذایی و اکسیژن سایر ماهیان بومی را دارند و علاوه بر این  احتمال دارد اینگونه ماهیان با ناقل انگل، قارچ و عوامل بیماری‌زا سلامتی همزنان را به خطر بیاندازند.

اله‌بخش با بیان اینکه ماهیان قرمز از تخم ماهیان دیگر به عنوان منبع غذایی استفاده می کنند گفت:در صورت آزاد سازی این ماهیان در رودخانه‌ها، سدها و دریاچه‌های طبیعی اکوسیستم منطقه نیز با خطر مواجه می شود.

وی به فواید ماهیان زینتی نیز اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه ماهیان زینتی از تنوع و رنگ برخوردار هستند، تماشای این ماهیانعامل موثری جهت کاهش استرس است.

مدیرکل شیلات اردبیل از هموطنان خواست تا با جایگزین کردن ماهیان زینتی با ماهیان قرمز ضمن بهره‌مندی  از تنوع تزئین سفره نوروز  و خواص ماهیان زینتی که از طول عمر بالاتری نسبت به ماهیان قرمز برخوردارند به اکوسیستم طبیعت نیز کمک کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد