سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98120
|
14:08 - 1401/12/20
نسخه چاپی

۳۷ تن مواد غذایی فاسد در استان اردبیل کشف شد

۳۷ تن مواد غذایی فاسد در استان اردبیل کشف شد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از کشف و ضبط ۳۷ تن مواد غذایی فاسد در این استان با اجرای طرح سلامت نوروزی از اول تا ۱۸ اسفندماه خبر داد.

به گزارش سبلان ما ، محمد جعفرزاده روز شنبه در جلسه ستاد تمهیدات بهداشتی نوروز ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اردبیل گفت: برای کشف و ضبط این مقدار مواد غذایی فاسد، هفت هزار و ۱۵۸ بار از مراکز تهیه و تولید مواد غذایی، هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، آب درمانی‌ها و سایر مراکز صنفی استان بازدید شده است.

وی به فعال بودن آزمایشگاه‌های مرکزی، آب، کرونا، مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی، جامع سلامت شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت، مراکز منتخب کووید ۱۹ و هاری در تعطیلات نوروزی اشاره کرد و افزود: بیشترین فعالیت در این مدت مربوط به بهداشت محیط و بازرسی‌های بازرسان این حوزه خواهد بود.

دکتر سعید مهری، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این جلسه گفت: طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۲ از ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه اجرا و مانور سراسری با محوریت پلیس راهور فراجا در روز ۲۳ اسفندماه در استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: ایستگاه‌های جامع سلامت در پنج نقطه از مبادی ورودی استان با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و اورژانسی، آموزش مراجعین و ارائه خدمات به مسافران نوروزی دایر خواهد شد و برای پاسخگویی و مدیریت هر گونه بحران و حوادث غیرمترقبه، تامین و توزیع داروهای خاص و پیش‌بینی تامین داروهای سرپایی و استقرار آمبولانس‌ها در مناطق مختلف شهری و جاده‌ای آماده‌ایم.

دکتر رامین نسیمی دوست، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز از آمادگی کامل تمام مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران و مراجعه‌کنندگان در تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: تعدادی از مراکز خصوصی ارائه دهنده خدمات درمانی و تیم‌های بازرسی و نظارت نیز بر اساس برنامه اعلام شده در تعطیلات نوروزی فعال خواهند بود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد