سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98132
|
23:35 - 1401/12/26
نسخه چاپی

در آستانه کنگره ۳۴۰۰ شهید اردبیل برگزار شد؛؛

اجلاسیه بانوان و ۲۱ زن شهیده استان در اردبیل+عکس

اجلاسیه بانوان و ۲۱ زن شهیده استان در اردبیل+عکس
اجلاسیه ۲۱ زن شهیده در استان اردبیل در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید این استان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ،اجلاسیه ۲۱ زن شهیده در استان اردبیل در آستانه برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 3400شهید استان اردبیل صبح روز چهارشنبه با حضور  خانواده های شهدا، فرمانده سپاه جضرت عباس(ع)، معاون سیاسی استانداری اردبیل،مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، مدیرکل بنیاد شهید، مسئول بسیج جامعه زنان و جمعی از بانوان اردبیل در سالن ولایت برگزار شد.

افسانه جهانی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل  تصریح کرد: زنان ما با شجاعت تمام علاوه بر حضور در خطوط دفاعی دشمن، بیشتر در پشت جبهه‌ها یاریگر رزمندگان بودند و با عزت و شرافت تمام سعی کردند از فرزندان غیرتمند این مرز و بوم حمایت و پشتیبانی‌ها را انجام دهند.

وی گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل و همزمان با روز شهدا، اجلاسیه زنان شهید استان را برگزار می‌کنیم و امیدواریم این زنان شهید و ایثارگر الگو و اسوه‌ای برای نسل امروز و آینده باشند تا با تأسی به بزرگ بانوی اسلام بتوان طریق درست و شایسته را پیمود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل افزود: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به دلیل هجمه سنگین دشمن به الگوهای شایسته تربیتی نیاز دارد که یک زن عفیف، با حجاب و وارسته می‌تواند الگویی برای نوجوانان و جوانان ما باشد تا بتوانند از این برهه سخت عبور کنند.

جهانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا در جنگ ترکیبی سرمایه‌های معنوی و داشته‌های ارزشی ما را به یغما ببرد اما آنچه که بسیار مهم است نقش مادران در نظام خانواده و همچنین الگوهای تربیتی ارائه شده در واحدهای آموزشی است که به راحتی می‌تواند زمینه‌ساز تعالی شایسته نسل آینده به ویژه دختران و بانوان ما باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اضافه کرد: کوچک‌ترین غفلت و بی‌توجهی به نظام خانواده، بزرگترین آسیب‌ها را به همراه خواهد داشت و از همین رو باید مراقبت‌های بیشتری را انجام دهیم تا راه و نام شهدا فراموش نشده و در تداوم این مسیر عزتمند بتوانیم به اهدافی شایسته دست پیدا کنیم.

انقلاب اسلامی به زنان هویتی عزتمندانه بخشید

رؤیا احمدیان مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی نیز در این مراسم گفت: ایران اسلامی ما امروز به وجود شهدا به عنوان الگوهای شایسته و وارسته افتخار می‌کنند و در این مسیر روحیه کربلایی و زینبی زنان ما نیز ستودنی است.

وی یاد و خاطره سه هزار و ۴۰۰ شهید استان و مجاهدان راه عزت و عظمت را گرامی داشت و تصریح کرد: از بین این شهدا، ۲۱ زن شهیده در استان داریم که در دوران دفاع مقدس توانسته‌اند در صیانت از این مرز و بوم به درجه رفیع شهادت برسند.

مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی توصیه اصلی این شهدا را به زنان و مردان غیرتمند این مرز و بوم حفظ حجاب و عفاف و دفاع از حریم ولایت عنوان کرد و گفت: در این سنگر باید پاسدار حریم خانواده و صیانت‌کننده اصول و مبانی تربیتی باشیم تا بتوانیم به وظیفه خطیر مادری و همسری شهدا در این سنگر به خوبی عمل کنیم.

احمدیان از حضرت زهرا (س) به عنوان الگوی برتر زنان و حضرت زینب (س) به عنوان پیام‌رسان عزت و عظمت قیام سیدالشهدا یاد کرد و افزود: دشمن تلاش می‌کند تا در یک خط حرکتی انحرافی زنان و دختران ما را از این الگوها دور کرده و به جای آن برخی الگوهای نامناسب را ارائه کنند.

وی دفاع از کرامت زن مسلمان را به عنوان حق و حقوق مسلم یادآور شد و خاطرنشان کرد: نقش زنان این مرز و بوم در بیداری اسلامی و اعتلای تمدن ارزشی، بسیار با ارزش و ماندگار است.

احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دشمن تلاش می‌کند تا چنین سرمایه‌های معنوی را که شهدا برای ما به ارمغان آوردند، مخدوش جلوه داده و به نوعی مبانی خودخواسته خود را مطرح کند اما هوشیاری زنان در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی توطئه آنها را خنثی کرده است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال به زن مسلمان ایرانی هویت و عزت واقعی بخشید و در نقطه مقابل تمدن غرب به نقطه افول اخلاقی و تربیتی رسیده که از زنان به عنوان برده معاصر یاد می‌کند.

مشاور امور بانوان سازمان بهزیستی ادامه داد: در سایه نظام اسلامی است که بانوان ما امروز در سنگرهای مختلف افتخارآفرینی می‌کنند و قطعاً تداوم این راه عزتمندانه می‌تواند شوکتی واقعی برای همه ما به ارمغان بیاورد.

اجرای سرود 150 نفره دهه نودی ها، اجرای نمایش میدانی،روایتگری سردار کریمیان از یادگاران دوران دفاع مقدس و رونمایی از 9 کتاب با موضوع دفاع مقدس از جمله برنامه های این اجلاسیه در اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد