سرویس: ورزشی
کد خبر: 98138
|
20:36 - 1401/12/27
نسخه چاپی

همایش روسای هیات‌های ورزش روستایی در اردبیل برگزار شد

همایش روسای هیات‌های ورزش روستایی در اردبیل برگزار شد
دومین همایش راهبردی روسای هیات‌ها و کمیته‌های تخصصی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی استان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش سبلان ما ، پیش از ظهر امروز دومین همایش راهبردی روسای هیات‌ها و کمیته‌های تخصصی هیات ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی استان اردبیل در مجتمع ورزشی و آموزشی جهان پهلوان رضازاده اردبیل برگزار شد.

اکبر ورودی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در دومین همایش راهبردی هیات روستایی و بازی های بومی ، محلی استان اردبیل عملکرد این هیات را عالی عنوان کرد و گفت: از مهمترین و شاخص ترین عملکرد این هیات در سال ۱۴۰۱ برگزاری مسابقات جام پرچم بود که در این مسابقات بیش از ۶ هزار ورزشکار و ۷۰۰ تیم در دو بخش آقایان و بانوان در سطح روستاها به رقابت پرداختند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقات می تواند در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در سطح استان و مناطق روستایی و کم برخوردار مفید باشد افزود: مسابقات مینی فوتبال محلات که اخیرا توسط وزارت ورزش و فدراسیون همگانی به استانها ابلاغ شده است می تواند یک جریان بسبار مهمی را در سطح جامعه ایجاد بکند .
ورودی عنوان کرد با برگزاری این نوع مسابقات ذهن و فکر جوانان درگیر مسابقات خواهد شد و در کاهش آسیب های اجتماعی و رفع موانع و مشکلات روحی و فکری جوانان و نوجوانان کمک کند.

علی تقی زاده رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی، محلی استان اردبیل در این همایش با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۷۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح استان انجام گرفته است گفت: با همت و تلاش شما روسای هیات های ورزشی و حمایت های اداره کل ورزش و جوانان توانستیم در ارزیابی انجام گرفته در بین ۵ استان برتر کشور قرار بگیریم و همچنین در سال جاری روابط عمومی هیات استان هم در بین استانهای سطح کشور توانست به لحاظ تعداد اخبار ارسالی و محتوای اخبار به رتبه دوم دست پیدا کند.

تقی زاده با تاکید بر اینکه اصلی ترین بخش فعالیت هیات توسعه و ترویج بازی های بومی ، محلی است افزود: فعالیت هیات باید در مناطق کم برخوردار نمود بیشتری داشته باشد و روسای شهرستانها برای این موضوع برای سال جدید برنامه ریزی لازم داشته باشند.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی ، محلی استان اردبیل اضافه کرد: روسای شهرستانها باید از ظرفیت و پتانسیل های که در شهرستانها وجود دارد برای احیای بازی های بومی و محلی و آئین های سنتی منطقه استفاده کنند.

وی در خصوص برگزاری مسابقات نوروزی در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: جام بهار در بهار مسابقات فوتبال خاکی در سطح روستاهای گرمی، انگوت و منطقه موران، مسابقات والیبال بانوان، مسابقات والیبال بانوان و آقایان در منطقه خلخال و هشتجین، مسابقات دال پلان بانوان در پارس آباد، هفت سنگ در اردبیل، مسابقات چوب کشی با حضور شهرستانهای پارس آباد، بیله سوار، خلخال، نمین و اردبیل و برگزاری جشنواره های بازی های بومی ، محلی و آئین های سنتی در تمامی شهرستانها برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد