سرویس: اقتصادی
کد خبر: 98141
|
19:28 - 1401/12/27
نسخه چاپی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل خبر داد:

فعالیت پنج سرمایه‌گذار خارجی در استان اردبیل

فعالیت پنج سرمایه‌گذار خارجی در استان اردبیل
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از فعالیت پنج سرمایه‌گذار خارجی در استان اردبیل خبر داد و گفت: این امر مهم با سرمایه گذاری ۶۷ میلیون دلار در استان فعال شده و مقدمات کار سه سرمایه‌گذار جدید هم فراهم شده که از اوایل سال آینده مجوز سرمایه گذاری برای این سرمایه گذاران صادر می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، یعثوب نژادمحمد روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار کرد: زمینه فعالیت سه سرمایه گذار در استان فراهم شده و این سرمایه گذاران در طرح‌های تولیدی و صنعتی استان سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی همچنین از فعالیت پنج سرمایه‌گذار خارجی در استان خبر داد و گفت: پنج سرمایه گذار خارجی با سرمایه گذاری ۶۷ میلیون دلار در استان فعال شده و مقدمات کار سه سرمایه‌گذار جدید هم فراهم شده که از اوایل سال آینده مجوز سرمایه گذاری برای این سرمایه گذاران صادر می‌شود.

نژاد محمد با بیان اینکه در بخش گردشگری ۱۶ طرح در استان قابلیت سرمایه گذاری دارد، افزود: از ۳۲ طرح گردشگری ۱۹ طرح برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان شناسایی شده است.

استعلام غیرضروری از بانک زمین سرمایه گذاران استان را با چالش مواجه کرده است

وی با تاکید بر لزوم تسهیل سرمایه گذاری در استان گفت: برخی از سرمایه گذاران در بحث استعلام غیرضرور سامانه بانک زمین با چالش مواجه هستند به طوری که هر سرمایه‌گذار مجبور است استقرار فرودگاه‌های استان را از این سامانه استعلام کند که به نظر می‌رسد این استعلام غیرضروری صرفا برای دریافت هزینه اضافی از سرمایه‌گذاران است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری را با هدف احصا و کاهش فرآیندهای زاید صدور مجوزها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال را یادآور شد و گفت: با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان مورد نیاز برای صدور مجوزها کاهش پیدا کرده و تسهیل در این فرآیندها را با حذف قوانین مخل کسب و کار شاهد هستیم.

نژادمحمد افزود: همچنان در این مرکز تلاش بر این است تا با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشیم که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

وی بیان کرد: در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا فرآیند صدور مجوزها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و به سرعت پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران صادر شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه اردبیل چهارمین استان کشور در تدوین اطلس سرمایه‌گذاری است، افزود: سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان اردبیل بعد از سال‌ها پیگیری و کار کارشناسی از اردیبهشت ماه سال‌جاری آماده بهره‌برداری شده و با رفع ایرادات جزیی امیدواریم به صورت جامع و کامل مورد استفاده سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

وی همچنین از به روزرسانی اطلاعات پایه‌ای استان و بارگذاری آن در سامانه خبر داد و گفت: اطلس سرمایه‌گذاری اردبیل بعد از اصفهان، خراسان شمالی و سمنان تدوین شده و نسخه موبایلی آن در اختیار علاقه‌مندان و سرمایه گذاران قرار گرفته است.

نژادمحمد افزود: امکان ثبت و ویرایش اطلاعات برای همه دستگاه‌های اجرایی در این سامانه فراهم شده و با ابزارهای جستجوی ساده و پیشرفته و قابلیت تحلیل مکانی سرمایه‌گذاران در روی نقشه استان به راحتی می‌توانند فضا و موقعیت سرمایه‌گذاری خود را تعریف و از امکانات و زیرساخت‌های آن مطلع شوند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد