سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98144
|
11:52 - 1401/12/28
نسخه چاپی

مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

طرح نظارت بر فراوردهای خام دامی در اردبیل اجرا می‌شود

طرح نظارت بر فراوردهای خام دامی در اردبیل اجرا می‌شود
مدیرکل دامپزشکی اردبیل گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی همزمان با سراسر کشور در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در اردبیل اجرایی می‌شود.

به گزارش سبلان ما ،بهلول تکلویمدیرکل دامپزشکی اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت:طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده‌های خام دامی همزمان با سراسر کشور در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در اردبیل اجرایی می‌شود.

وی افزود: این طرح با تجهیز و ساماندهی ۲۶ اکیپ متشکل از ۲۸ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی گوشت و فراورده‌های خام دامی از ۱۳ اسفند شروع شده و در راستای پیشگیری از هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تولید، نگهداری و عرضه فراورده‌های خام دامی تا ۵ اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از تشدید خدمات سلامت محور دامپزشکی و نظارت‌ها در ایام تعطیل خاطرنشان کرد: بهداشت و سلامت فراورده‌های خام دامی خط قرمز دامپزشکی است و متخلفین حوزه سلامت مواد غذایی بدون اغماض و مماشات به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

تکلوی به تشریح فعالیت‌های حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۷ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های صنعتی طیور و ۱۷۲ هزار رأس دام سنگین و سبک در کشتارگاه‌های دام استان کشتار و پس از طی فرایند نظارت بهداشتی دامپزشکی وارد چرخه مصرف شده است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد