سرویس: اقتصادی
کد خبر: 98165
|
18:32 - 1402/01/03
نسخه چاپی

شعار سال از دیدگاه نمایندگان استان در مجلس:

نگاه اقتصادی کارآمد در کشور حاکم می‌شود/سرمایه‌های مردم به سمت تولید واقعی سوق یابد

نگاه اقتصادی کارآمد در کشور حاکم می‌شود/سرمایه‌های مردم به سمت تولید واقعی سوق یابد
نمایندگان استان در مجلس با بیان اینکه مهار تورم نیازمند رعایت الگوهای موفق براساس انضباط مالی دولت و جلوگیری از کسری بودجه است، خاطرنشان کردند: در کنار کنترل تقدینگی و جلوگیری از خلق پول و تصویب قوانین لازم باید سرمایه‌های مردم را به سمت تولید واقعی سوق دهیم تا نگاه اقتصادی کارآمد در کشور حاکم شود.

به گزارش سبلان ما، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ هجری شمسی، با تبریک عید نوروز به آحاد ملت ایران و همه ملت‌هایی که نوروز را گرامی می‌دارند، مهمترین مسئله کشور در سال گذشته را موضوع اقتصاد و معیشت مردم دانسته و با تاکید بر اینکه امسال نیز اقتصاد، مسئله اصلی کشور است، شعار سال ۱۴۰۲ را «مهار تورم و رشد تولید» اعلام کردند.

نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی بعد از اعلام شعار سال 1402 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیام های تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان به موضوع شعار سال اشاره کرده و اعلام داشتند برای تحقق شعار سال در مجلس شورای اسلامی تلاش مضاعف خواهند داشت.

کنترل تقدینگی و جلوگیری از خلق پول راهکار مهار تورم

صدیف بدرینماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت:با استعانت از درگاه خداوند متعال و ارواح پاک و مطهر شهیدان و بهره‌گیری از منویات مقام معظم رهبری و حرکت در مسیر تحقّق اهداف نامگذاری امسال و تلاش دیگر مسئولان نظام، با عبرت‌گیری از کاستی‌های پیش‌آمده در راستای عمل به اهداف سال‌های گذشته، همه تلاش‌های خود را برای ارتقاء سطح رضایتمندی مردم و خدمت صادقانه به نظام مقدس اسلامی در سال جدید به‌کار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مهار تورم نیازمند رعایت الگوهای موفق در سطح جهانی و بین‌المللی براساس انضباط مالی دولت و جلوگیری از کسری بودجه است، خاطرنشان کرد: در کنار کنترل تقدینگی و جلوگیری از خلق پول باید سرمایه‌های مردم را به سمت تولید واقعی سوق دهیم تا با جلوگیری از دلالی و واسطه‌گری در چند حوزه بتوان نگاه اقتصادی را در کشور حاکم کرد.

این نماینده مجلس به حوزه رشد و تولید نیز اشاره کرد و گفت: باید در کنار بهبود فضای کسب و کار و به حداقل رساندن نظام سخت بروکراسی با ایجاد مشوق‌های لازم در حوزه‌های مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی به شکل درست و اساسی برنامه‌ریزی کرده و اهداف را به ثمر رساند.

برنامه‌های حوزه‌ اشتفال و معیشت به قانون لازم الاجرا تبدیل می شوند

ولی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز  اعلام داشت: سال 1402 پیام آور سلامت، شادکامی و همراه با چشم‌انداز روشن اقتصادی برای همه هم‌وطنان است.

وی گفت: در سال جدید که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی سال مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده است، با عنایت پروردگار متعال و تحت توجهات حضرت بقیه الله الاعظم بتوانیم برنامه‌های تدوین شده در حوزه اشتغال جوانان  و معیشت مردم را به قانون تبدیل و به تعهدات خود جامه عمل بپوشانیم.

 با رفع کاستی‌ها، شتاب‌بخش پیشرفت کشور می‌شویم

علی نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز به رویدادهای نخستین سال قرن که با شرنگی‌ها و البته، رخدادهای مبارکی همچون قدرت‌نمایی ملت غیور ایران در راهپیمایی بیست و دوم بهمن  همراه بود اشاره کرد و گفت: بیش از پیش، تلاش کنیم تا از لحظه لحظه دوره مسئولیت، خصوصاً در سال «مهار تورم، رشد تولید»، برای رفع کاستی‌ها، شتاب بخشیدن به پیشرفت کشور و ایجاد گشایش در زندگی مردم، بهره جوییم.  

 

 

گزارش: مهدی جدی

 

 

 

انتهای پیام/ج

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد