سرویس: ورزشی
کد خبر: 98186
|
17:51 - 1402/01/07
نسخه چاپی

معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس(ع):

ورزش‌های توصیه شده در اسلام ترویج می‌یابد

ورزش‌های توصیه شده در اسلام ترویج می‌یابد
معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس(ع) از راه اندازی 9 پایگاه استعدادیابی در بسیج ورزش استان اردبیل خبر داد و گفت: ترویج ورزش‌های توصیه شده در اسلام از اهداف تربیت بدنی در سپاه و بسیج است.

شاهین زارعی معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس(ع) در گفتگو با سبلان ما، از جوانان به عنوان سرمایه اصلی و مزیت کشور نام برد و گفت: طبق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز جوانان نقش مهمی در تداوم انقلاب اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی دارند بنابراین سلامت جسمانی و طراوت و شادابی جوانان مهم و ضروری است چراکه اگر نیروی انسانی آماده باشد اهداف نیز به راحتی محقق می‌شود. 

وی تصریح کرد:هدف نظام تقدیم پرچم انقلاب به صاحب اصلی، حضرت بقیه‌الله (عج)، منجی عالم بشریت است.

زارعی در ادامه سخنان خود به ورزش بسیج اشاره کرد و گفت: ورزش همگانی، بومی و محلی، استعدادیابی و توسعه ورزش حرفه‌ای و ترویج ورزش‌های توصیه شده در اسلام از اهداف تربیت بدنی در سپاه و بسیج است.

وی با بیان اینکه مخاطبان بسیج آحاد مردم هستند گفت: توانمندسازی ورزشکاران در رشته‌های مختلف از اهداف بسیج در ورزش است.

معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس(ع) به تیم داری بسیج اشاره کرد و گفت: امروز بسیج با نگاهی فراتر از سلامتی بسیجیان به ورزش قهرمانی نیز پرداخته و در این راستا قهرمانان شایسته‌ای به جامعه ورزش کشور تقدیم کرده است.

وی از تیراندازی به عنوان ورزش‌ توصیه شده در اسلام نام برد و گفت: در این راستا نیز کارهای خوبی انجام گرفته که در آینده نزدیک شاهد به ثمر نشستن نتایج آن خواهیم بود.

زارعی در ادامه سخنان خود به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیج ورزش استان اردبیل اشاره کرد و گفت: تاکنون 28 هیات ورزشی در بسیج ورزشکاران استان راه‌اندازی شده و قهرمانان شایسته‌ای در رشته‌های مختلف ورزشی به استان معرفی شده است.

وی از راه اندازی 9 پایگاه استعدادیابی در بسیج ورزش استان خبرداد و گفت: 640 ورزشکار مستعد در حوزه قهرمانی شناسایی شده‌اند.

معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس(ع) به ماحصل فعالیت هیات‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: رشته‌های ورزشی همچون بسکتبال و هنرهای رزمی بیش از 7 سال است که در رده‌های مختلف  به عنوان قهرمانی دست یافته‌اند.

وی به مسابقات برگزار شده در نواحی  شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: از 12 رشته ورزشی 5 رشته به مسابقات کشوری اعزام شده‌اند.

زارعی از رشته‌های کاراته، تکواندو، کشتی، ورزش‌های بومی و محلی و فوتسال به عنوان رشته‌های پرطرفدار و قهرمان پرور بسیج استان اردبیل نام برد و گفت: از میان رشته‌های ورزشی فعال در بسیج، رشته‌های تکواندو و کاراته به نتایج درخشانی در سطح دست یافته‌اند.

وی به خیرین ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: خیرین ورزشی یاوران و پشتیبانان قهرمانان ما برای تداوم و تکرار قهرمانی‌های ورزشکاران ما در میادین مختلف هستند.

زارعی موفقیت‌های نسبی ورزش استان در میادین مختلف را ره‌اورد همراهی و پشتیبانی خیرین ورزشی نام برد و گفت: نتایج کسب شده در ورزش بسیج استان مرهون تلاش‌های دسته جمعی مربیان، ورزشکاران و خیرین گرانقدر است.

وی عهد و پیمان و میثاقنامه  ورزش بسیج را یادآور شد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با دفاع از ورزشکاران، ورزش استان را به جایگاه واقعی خود کشور برسانند.

زارعی در پایان سخنان خود خواستار هم‌افزایی و اجرای برنامه‌های ورزشی مشارکتی در استان شد و گفت: ورزش استان زمانی در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت که همه دستگاه‌ها و متولیان ورزشی استان با برنامه‌ریزی منسجم و همسو و در یک راستا حرکت کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد