سرویس: اخبار آذربایجان
کد خبر: 98446
|
09:00 - 1402/01/31
نسخه چاپی

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات از منطقه آزاد ارس

افزایش ۱۱۰ درصدی صادرات از منطقه آزاد ارس
ارزش کالاهای صادرشده از منطقه آزاد ارس در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از دو برابر شد.

به گزارش سبلان ما ،معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس از تراز تجاری مثبت ۱۷۲ میلیون دلاری ارس در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: صادرات قطعی از این منطقه در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه قبل ۱۱۰ درصد افزایش داشت و از ۷۰ میلیون دلار به ۱۴۷ میلیون دلار رسید.
علی نوید افزود: کشورهای ترکیه، فدراسیون روسیه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، گرجستان، مراکش، قزاقستان و ترکمنستان از جمله مقاصد صادراتی محصولات منطقه آزاد ارس در سال گذشته بود.
 به گزارش صدا و سیما وی به رشد تولید در این منطقه در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: میزان تولیدات محصولات صنعتی منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۰ افزون بر ۱۷۲ هزارتن بود که این تولیدات در سال ۱۴۰۱ با افزایش ۱۰ درصدی به ۱۹۰ هزار تن افزایش یافت.
وی ادامه داد: میزان تولیدات کشاورزی نیز در این بازه زمانی از ۱۱۸ هزار تن به ۱۳۳ هزار تن رسید.
وی افزود: ارزش تولیدات صنعتی و کشاورزی منطقه آزاد ارس نیز با افزایش ۲۲ درصدی به ۱۳۹ هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.
نوید با بیان اینکه ترانزیت خارجی از منطقه آزاد ارس بیشتر شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، حجم ترانزیت ۲۲۲ میلیون دلار بوده است که این رقم با افزایش ۷۳ درصدی به ۳۸۴ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ رسیده است.
وی اضافه کرد: میانگین تعداد شاغلین در محدوده منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۰، ۱۷ هزار و ۸۲۲ نفر بوده است که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۱۸ هزار و ۹۱۰ نفر افزایش یافته است.
منطقه آزاد ارس در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و ۵۱ هزار هکتار وسعت دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد