سرویس: اخبار آذربایجان
کد خبر: 98465
|
00:12 - 1402/02/02
نسخه چاپی

امام جمعه تبریز:

برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه به صورت منظم اجرا شود

برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه به صورت منظم اجرا شود
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه باید به صورت منظم اجرا شود، خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر دولت در این زمینه قابل قدردانی است ولی کافی نیست و دولت و متولیان امر باید با قدرت این برنامه را دنبال کنند.

به گزارش سبلان ما ،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران، گفت: این نهاد مردمی به عنوان شجره طیبه و برخاسته از نهضت اسلامی ضداستکباری و استعمار از اولین اقدامات مبارک و دستاوردهای بسیار ارزشمند نظام اسلامی است .

وی افزود: سپاه علاوه بر نقش بزرگ و موثر در ایجاد امنیت پایدار همواره یک نیروی قدرتمند و خدمتگزاری صادق در عرصه های خدمت رسانی و محرومیت زدایی بوده و مردم ایران همواره قدردان تلاش های مخلصانه و ایثارگری های به یاد ماندنی سپاه هستند.

وی با تبریک این روز به سبزپوشان سپاه پاسداران، یادآور شد: ایده تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سوم اسفند پس از چند روز از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد و گروهی شهید آیت الله شهید بهشتی را ایده پرداز اولیه تاسیس این نهاد می دانند و برخی نیز شهید آیت الله مطهری را از جمله کسانی می دانند که در این قضیه نقش داشت.

امام جمعه تبریز گفت: رهبر معظم انقلاب دقیق ترین خبر و تحلیل را در این رابطه مطرح کردند و فرمودند: «بنده آینده سپاه را آینده بسیار مبارکی می دانم و این سازمان متولد شده در انقلاب از برکات امام راحل است» و اگر این سپاه بوجود نمی آمد به این گستردگی نمی رسید.

 امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به سفر هفته گذشته یکی از رهبران به اصطلاح برانداز به سرزمین‌های اشغالی، گفت: همگرایی با رژیم صهیونیستی عملا نشانه مخالفت و ضدیت با منافع ملی و عمومی کشور است.

وی افزود: این سفر چند روز بعد از راهپیمایی پرشکوه مردم ایران اسلامی و ملت های خاورمیانه در روز قدس که ماهیت ضدصهیونیستی دارد، انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به دشمنی رژیم صهیونیستی با ایران اسلامی و نقش آن در ترور دانشمندان هسته ای و ضربه به زیرساخت های کشور، دیگر حنای مردم دوستی جریان های برانداز رنگ نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، همچنین با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، گفت: با وجود اینکه این شورا کارهای خوبی نیز انجام داده است اما باید بیش از این در خصوص مسایل فرهنگی کشور تلاش و فعالیت کند.

خطیب نماز جمعه تبریز به نامگذاری دوم اردیبهشت به نام روز زمین پاک نیز اشاره و تاکید کرد: زمین بستر حیات پایدار است و این روز فرصتی است تا در رابطه با اهمیت و نقش حیاتی زمین تامل بیشتری کنیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه برنامه های احیای دریاچه ارومیه باید به صورت منظم اجرا شود، خاطرنشان کرد: اقدامات اخیر دولت در این زمینه قابل قدردانی است ولی کافی نیست و دولت و متولیان امر باید با قدرت این برنامه را دنبال کنند زیرا این دریاچه برای مردم استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بسیار مهم است و افزایش تراز آب این دریاچه موجب خوشحالی مردم می شود.

امام جمعه تبریز همچنین با بیان اینکه فصل جابه‌جایی مستاجرها رسیده است و بخشی از جامعه به حق نگران اجاره بها هستند افزود: در حوزه خودرو هم شاهد یک نابسامانی افزایش قیمت هستیم که باید جلوی دور تند افزایش قیمت خودرو را گرفت./ صدا و سیما

انتهای پیام/ 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد