سرویس: اخبار آذربایجان
کد خبر: 98581
|
08:42 - 1402/02/10
نسخه چاپی

اجرای پروژه مشترک ایران و فائو در4 استان کشور با هدف پایداری تولید در دیمزاره

اجرای پروژه مشترک ایران و فائو در4 استان کشور با هدف پایداری تولید در دیمزاره
مدیرکل دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری در چهار استان آذربایجان‌شرقی، غربی، همدان و کردستان اجرا می‌شود.

به گزارش سبلان ما ، عزیز کریمی در اولین همایش ملی طرح مشترک فائو و وزارت جهادکشاورزی در مراغه که با حضور کارشناسان زراعت و ترویج جهادکشاورزی و فائو افزایش بهره‌وری و بالفعل سازی پتانسیل تولید کشاورزی دیم در ایران در مراغه برگزار شد، اظهار کرد: پروژه مشترک ایران و فائو از ابتدای سال زراعی جاری در چهار استان آذربایجان‌شرقی، غربی، همدان و کردستان اجرا می‌شود. این طرح مشترک با هدف افزایش و پایداری تولید در دیمزارهای کشور اجرا می‌شود.

کریمی با بیان اینکه سومین سال خشکسالی شدید در کشور است، افزود: امسال بارندگی‌ها در کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است. می‌توان با کاهش بارندگی‌ها برای دستیابی به پایداری تولید با استفاده از ارقام جدید و یافته‌های محققان داخلی و خارجی سهم تولید را افزایش داد.

کریمی در ادامه رعایت نشدن تناوب در دیمزارها را از مشکلات اساسی تولید در کشور دانست و گفت: اولویت دفتر غلات و محصولات اساسی وزارت جهادکشاورزی استفاده از آب باران به عنوان آب سبز و بهبود معیشت کشاورزان است.

وی گفت: در کشاورزی دیم باید سهم علوفه، دانه‌های روغنی و حبوبات در تناوب  با غلات افزایش یابد.

پایان پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد