سرویس: اخبار آذربایجان
کد خبر: 98605
|
08:00 - 1402/02/12
نسخه چاپی

اسناد مالکیت اراضی ملی جلفا و خداآفرین به منطقه آزاد ارس انتقال یافت

اسناد مالکیت اراضی ملی جلفا و خداآفرین به منطقه آزاد ارس انتقال یافت
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده‌های شهرستان جلفا و شهرستان خداآفرین به منطقه آزاد ارس انتقال یافت.

به گزارش سبلان ما  به نقل از فارس،  سیروس داوودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مواد ۵، ۶ و ۷ آئین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع ملی در مناطق آزاد صنعتی و تجاری، کلیه اراضی ملی و دولتی واقع در منطقه آزاد ارس در اختیار مدیریت سازمان منطقه آزاد صنعتی و تجاری ارس قرار می‌گیرد. 

وی افزود: با وجود گذشت سال ها از تاسیس سازمان منطقه آزاد ارس، تا کنون این اراضی تعیین تکلیف نشده و به منطقه آزاد انتقال نیافته بودند و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی با پیگیری های قانونی و احصاء اراضی ملی واقع در منطقه آزاد ارس، تفویض اختیار لازم به مدیریت منطقه آزاد ارس در خصوص مدیریت اراضی ملی واقع در این منطقه را انجام داد. 

داوودی گفت: اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی واقع در محدوده های شهرستان جلفا و شهرستان خداآفرین به منطقه آزاد ارس انتقال یافت. 

وی توضیح داد: عرصه‌های جنگلی طبیعی، جنگل‌های دستکاشت، بیشه‌های طبیعی اراضی جنگلی و ایستگاه‌های تولید بذر و نهالستان‌های واقع در محدوده منطقه آزاد ارس از سند انتقالی مستثنی هستند و همچنان در مالکیت و مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی می‌مانند. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان.شرقی گفت: در شهرستان جلفا اسناد اراضی ملی و دولتی واقع در منطقه آزاد ارس در ۱۷ پلاک و مجموعاً در مساحت ۱۰ هزار هکتار به منطقه آزاد ارس انتقال یافت و در ۷ پلاک باقی مانده نیز اقدامات لازم جهت تغییر نمایندگی اراضی ملی و دولتی در حال اجراست. 

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد