سرویس: اقتصادی
کد خبر: 98617
|
12:49 - 1402/02/11
نسخه چاپی

رئیس کانون کارگران استان اردبیل:

امنیت شغلی کارگران اردبیلی بالاتر از سایر استان‌ها است

امنیت شغلی کارگران اردبیلی بالاتر از سایر استان‌ها است
رئیس کانون کارگران استان اردبیل گفت:به علت نبودن کارگران خارجی در این استان امنیت شغلی کارگران اردبیل نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

سجاد محمد حسن‌پور رئیس کانون کارگران استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما،درخصوص امنیت شغلی کارگران اظهار داشت: در این خصوص دو نگاه متفاوت وجود دارد؛ یک نگاه کلی و دیگری امنیت شغلی کارگران کل کشور و نگاه دیگر ویژه استان‌هایی از جمله اردبیل است که کارگر نشین‌ هستند و تعداد زیادی کارگر در آنجا حضور دارند که خوشبختانه در دولت سیزدهم امنیت شغلی کارگران به طور جدی پیگیری می‌شود. 

 وی گفت: امنیت شغلی کارگران اردبیل نسبت به سایر استانها به جهت نبودن کارگران خارجی بیشتر است؛ اما باتوجه به اینکه شهرهای استان ما صنعتی نیست و اشتغال اکثریت مردم تا حدودی در حوزه کارگری است فلذا می‌طلبد که فرصت‌های جدید شغلی در این منطقه احیا شود.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی اردبیل با اشاره به پایین بودن شاخص سلامت و ایمنی در محیط کار اظهارداشت: بهبود این شاخص نیازمند آموزش و فرهنگسازی در محیط کار است.

وی اضافه کرد: بی‌میلی کارفرمایان به اجرایی نشدن آموزشهای ایمنی در محیط کار، سبب شده تا آموزش‌های مهارتی داده شده به کارگران در حد آموزش بمانند.  

حسن‌پور گفت: طی تفاهنامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد شده آموزش مهارتی کارگران ساختمانی از این ماه اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام/ ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد