سرویس: اخبار آذربایجان
کد خبر: 98648
|
11:21 - 1402/02/14
نسخه چاپی

صادرات محصولات دارویی آذربایجان‌شرقی به ۴۰ کشور

صادرات محصولات دارویی آذربایجان‌شرقی به ۴۰ کشور
معاون غذا و داروی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: انواع محصولات و تولیدات دارویی، بهداشتی، صنایع غذایی و آشامیدنی آذربایجان شرقی به ۴۰ کشور جهان صادر می‌شود.

به گزارش سبلان ما به نقل ازخبرگزاری صدا و سیمادکتر مسلم نجفی افزود: تبریز و دیگر شهرهای  استان از مهمترین قطب‌های اصلی تولید دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی است و در سال گذشته افزون بر پنج هزار گواهی بهداشتی برای صادرات انواع محصولات به کشور‌های جهان در قاره‌های مختلف از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز صادر شده است.

به گفته وی این محصولات علاوه بر کشور‌های منطقه، آسیا، افریقا و حوزه خلیج فارس به کشور‌های پیشرفته مثل کانادا، فرانسه، آلمان و ژاپن نیز صادر شده که برای این موضوع کسب مجوز‌های لازم و تاییدیه نهاد‌های بهداشتی این کشور‌ها لازم است، البته میزان ارزش صادرات جزو آمار گمرکات است.

نجفی از فعالیت یک هزار و ۱۰۰ واحد تولید کننده صنایع غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: میزان صادرات این بخش از اقتصاد استان هزاران تن انواع محصول سلامت محور با استاندارد‌های بالای جهانی را شامل می‌شود.

وی اخذ استاندارد‌های اروپا و امریکای شمالی را از سوی تولیدکنندگان دارو، مواد غذایی و بهداشتی آذربایجان شرقی نشانه توانمندی و رقابت این نوع محصولات با تولیدات جهانی دانست و بر تقویت فعالیت این کارخانه‌ها با اعطای تسهیلات لازم و کافی و حمایت از آن‌ها تاکید کرد.
 

انتهای پیام/ ش
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد