سرویس: اقتصادی
کد خبر: 98720
|
13:07 - 1402/02/19
نسخه چاپی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد؛

شرکت 18هزار بهره‌بردار در برنامه کاروان ترویج الگوی کشت ملی

شرکت 18هزار بهره‌بردار در برنامه کاروان ترویج الگوی کشت ملی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برگزاری چهارمین برنامه کاروان ترویج الگوی کشت ملی در استان اردبیل خبر داد و گفت: 18هزار بهره‌بردار در این برنامه مشارکت داشتند.

به گزارشسبلان ما، نادر تقی‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از برگزاری چهارمین برنامه کاروان ترویج الگوی کشت ملی در استان اردبیل خبر داد و گفت: در این برنامه۱۸ هزار بهره‌برداری بخش کشاورزی استان اردبیل حضور داشتند.

وی به جزئیاتچهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی در استان اشاره کرد و گفت:ترویج با موضوعات کشت مستقیم گندم دیم در روستای ارجستان مرکز اردی‌موسی شهرستان سرعین، کشت و مدیریت داشت سیب زمینی با آبیاری تحت فشار در روستای آقا باقر شهرستان اردبیل، آبیاری tape در مزارع غلات روستای نوجه ده شهرستان نمین، ارتقای بهره وری آب در زراعت گوجه فرنگی با استفاده از روش‌های نوین آبیاری در روستای ایلخچی کوثر از جمله برنامه‌های چهارمین کاروان ترویج الگوی کشت ملی بود.

تقی‌زاده به محورهای این برنامه اشاره کرد و گفت: ارتقای بهره وری آب، جهش اولین در دیمزارها، کشت محصولات جایگزین و نوین، مدیریت ریسک، بیمه و افزایش تاب آوری در بخش کشاورزی، افزایش عملکرد در واحد سطح و انتقال کشت محصولات سبزی و صیفی از فضای باز به گلخانه اجرا شد.

وی گفت: حضور فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی روستا، روحانیون، جامعه بسیج، دانشگاهیان و تشکل‌های بخش کشاورزی در برنامه‌های آموزشی الگوی کشت از نقاط عطف اجرای  چهارمین برنامه کاروان ترویج الگوی کشت استان بود.

 

منبع: روابط عمومی جهاد کشاورزی

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد