سرویس: سیاسی
کد خبر: 98721
|
14:32 - 1402/02/19
نسخه چاپی

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در جمع دانشجویان:

بنیاد مسکن بازوی دولت در طرح نهضت ملی مسکن است

بنیاد مسکن بازوی دولت در طرح نهضت ملی مسکن است
مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در نشست مطالبه‌گری دانشجویی به تبیین رسالت های بنیاد مسکن پرداخت و گفت: بنیاد مسکن بازوی توانمند دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

به گزارش سبلان ما، حامد کیخسروی مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که با حضور دانشجویان مطالبه‌گر در حوزه مسکن برگزار شد، به تشریح وضعیت مسکن در استان اردبیل پرداخت و گفت: بنیاد مسکن به عنوان کارگزار در نهضت ملی مسکن کار آماده‌سازی و مشارکت در احداث را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه 6 هزار و دویست نفر در سطح استان اردبیل در طرح بنیاد مسکن ثبت نام کردند گفت: بعد از پالایش و تشکیل پرونده  و واریز اولیه 3 هزار و سیصدویازده نفردر برنامه بنیاد مسکن قرار گرفتند.

کیخسروی گفت:بنیاد مسکن بازوی توانمند دولت در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است و ما در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخت واحدهای مسکن را در قالب این طرح آغاز کردیم.

وی با بیان اینکهوظیفه ذاتی بنیاد مسکن از یک‌سو ساخت‌وساز در حوزه روستاها، تهیه مسکن برای محرومان و مستضعفان و واگذاری زمین ارزان‌قیمت به کسانی است که امکان تهیه زمین را ندارند گفت: ارائه کمک تسهیلات و تجهیزات در اجرای طرح آبادانی روستاهای دور و نزدیک و اجرای ساخت روستایی و به اصطلاح طرح هادی روستاها و آسفالت روستاها از جمله رسالت های بنیاد مسکن است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به منظومه‌های روستایی با هدف بهسازی و توجه به عمران روستاها اشاره کرد و گفت: در اکثر شهرهای استان منظومه‌های روستایی در حال احداث است و تلاشمان بر این است تا با همراهی خود روستاییان و تسهیل‌گران ساکنان این مناطق را به توانمندی رسانده تا آنها دیگر وابسته به نهادهای حمایتی نباشند بلکه خودکفایی اقتصادی و معیشتی را برای آنها شاهد باشیم.

مرتضی فردی مسئول گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل در ابتدای این نشست به بیان مطالبات مردمی در حوزه مسکن پرداخت و گفت: افزایش وام مسکن، تورم در حوزه ساخت و ساز مسکن در کنار تسهیلات و توزیع عادلانهامکانات بین رئوستا و شهر از جمله مطالبات مردم است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد