سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 98722
|
15:15 - 1402/02/19
نسخه چاپی

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) اردبیل:

منش پهلوانی ریشه در سیره دینی و ملی ایرانیان دارد

منش پهلوانی ریشه در سیره دینی و ملی ایرانیان دارد
مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) اردبیل به لزوم ترویج منش پهلوانی در جامعه پرداخت و گفت: جهادگران امروز با گره‌گشایی از زندگی مردم و امیدآفرینی در جامعه سبک و منش پهلوانی را در پیش گرفته‌اند.

علی حسن‌زاده مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) اردبیل در گفتگو با سبلان ما،به لزوم ترویج منش پهلوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: پهلوانان الگوهای اخلاقی جامعه هستند.

وی با بیان اینکه زبان و کلمات برابر منش پهلوانی کم می‌آورد گفت: جامعه نباید از پهلوانان غافل شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) اردبیل خواستار معرفی پهلوانان توسط مسئولین به جامعه شد و گفت: ترویج فرهنگی پهلوانی در جامعه امروز راهگشای کشور در عبور از فتنه هی نرم دشمنان است.

وی الگوهای امروز جوانان اشاره کرد و گفت: متأسفانه با ورود فضای مجازی به زندگی جوانان، سلبریتی‌ها جای پهلوانان را گرفته‌اند وبا نفوذ در اذهان مردم آنها را با فروبردن به خواب غفلت به گمراهی سوق می‌دهند درحالی‌که منش پهلوانی ریشه در سیره دینی و ملی ایران دارد. 

حسن‌زاده تصریح کرد: در فرهنگ ایرانی هرکس افتاده‌تر و خاشع‌تر باشد نزد مردم دارای ارزش است

وی با بیان اینکه معرفی پهلوانان به جامعه وظیفه امروز مسئولان است، گفت: امروز نباید نوجوانان و جوانان ما فکر کنند که پهلوانان افسانه‌ای بیش نبودند؛ چراکه همین امروز هم پهلوانان بزرگی در جای‌جای کشور زندگی می‌کنند که به فراموشی سپرده شده و یادی از آنها نمی‌شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی فاطمه الزهرا (س) اردبیل با بیان اینکه منش پهلوانی به سن‌وسال، زمان و مکان و پست و مقام نیست گفت: مدافعان حرم ثابت کردند پهلوان‌تر از همه پهلوانان هستند؛ چراکه با ایثار خود فرسنگ‌ها دورتر از مرزهای کشور ضمن حراست از جان و مال و ناموس مردم خود به یاری ستمدیدگان برادران دینی خود در سوریه و عراق شتافتن و تا ابد حماسه‌آفرینی کردند.

وی خصلت‌های پهلوانی را یادآور شد و گفت: مردمی‌ بودن و در کنار مردم بودن از خصلت پهلوانان است و این خصلت امروز در جهادگران بسیجی نهفته است و تنها با خدمت به مردم در محروم‌ترین نقاط ضمن گره‌گشایی از زندگی مردم و امیدآفرینی در نزد اقشار کم‌برخوردار منش پهلوانی را به حد اعلی رساندند.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد