سرویس: اجتماعی
کد خبر: 98728
|
09:03 - 1402/02/20
نسخه چاپی

هشدار سطح نارنجی هواشناسی به مردم اردبیل؛

تگرگ، اصابت صاعقه و سیلاب در راه اردبیل

تگرگ، اصابت صاعقه و سیلاب در راه اردبیل
اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای به ساکنان این مناطق مختلف این استان توصیه کرد توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۵ را جدی بگیرند.

به گزارش سبلان ما،اداره کل هواشناسی استان اردبیل در اطلاعیه‌ای به ساکنان این مناطق مختلف این استان توصیه کرد توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۵ را جدی بگیرند.

در این اطلاعیه با استناد به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی از حاکمیت سامانه ناپایدار خبر داده شده که طی امروز {چهارشنبه) آسمان کمی تا نیمه ابری، گاهی با افزایش ابر، وزش تندباد لحظه‌ای، کاهش دمای هوا و در پاره‌ای از اوقات رخداد مه و رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ، اصابت صاعقه و سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش ، عمده فعالیت این سامانه ناپایدار جوی طی روز چهارشنبه خواهد بود.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل به مردم توصیه کرده است به هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره ۱۵ اداره کل هواشناسی استان اردبیل توجه کنند.

بر این اساس جو بیشتر مناطق استان اردبیل موقتاً روز پنجشنبه (۲۱ اردیبهشت) نسبتاً پایدار خواهد بود و از میزان ابرناکی کاسته شده و بر دمای هوا افزوده خواهد شد.

طی روزهای جمعه و شنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) با توجه به تقویت جریانات مرطوب خزری، گذر امواج دامنه کوتاه تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی مجدداً شاهد رخداد ناپایداری، افزایش ابرناکی، کاهش دما، وزش بادهای شرقی تند و رگبار پراکنده باران و رعد و برق در غالب مناطق استان خواهیم بود.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل هواشناسی

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد